Қауіпсіздікке қалтқысыз қызмет

Инфрақұрылым
28.01.2019, 20:09

 Теміржолда қауіпсіздікті қамтамасыз ету шаралары ешқашан көптік етпейді. Өйткені, қос рельстің үстіндегі пойыздар қозғалысы тоқтаусыз, сондықтан қауіпсіздік шаралары да үздіксіз жүреді. Соңғы жылдары барлық өндірістік мекемелерде қозғалыс қауіпсіздігі бойынша бас маманның арнайы штаты ашылып, жұмыс істеуде. 

Қауіпсіздікті нығайта түсу үшін ревизорлар мен басшылар қызметіне көмек ретінде құрылған сол қызметті Астана белгі беру және байланыс дистанциясының қозғалыс қауіпсіздігі бойынша бас маманы Әділ Жұлдызбаев атқарады. Көп уақыты жол бойында, рельс үстінде, желілер мен перегондар арасында жаяу тексеру жүргізумен өтетін маманның басты ұраны қауіпсіздікке айналғалы қашан. Әрине, қауіпсіздікті тексеретін адамның өзі оны меңгеруі керек. Теміржолшылар қаласы Аягөз станциясында туып-өскен кейіпкеріміз теміржол саласында жоғары білім алып, алғашқы еңбек жолын Ақтоғай станциясында 3-ші разрядты электр монтеры болып бастаған екен. Астанаға қоныс аударған соң қала іргесіндегі Қырқыншы станциясында механик, бас механик қызметін атқарып, 2016 жылы қазіргі қызметіне басшылық білікті маман ретінде таңдап алды. Құжатпен жұмысқа да, желі бойындағы барлық белгі мен байланыс құрылғы-құралдарының жұмысына қатысты да білімі мол азамат жаңа қызметін бірден игеріп кетті. Теміржол бойындағы титтей де кемшілік оның қырағы назарынан қалыс қалған емес. Былтыр ол жоспарлы 524 тексеріс жүргізген болса, соның барысында 800-ге жуық кемшілікті анықтапты.

– Менің тексеру жүргізу аумағым – Ерейментаудан Астанаға дейінгі және Жалтырдан Астанаға дейінгі аралық. Сонымен қатар осы Астана маңы мен Қырқыншы станциясы, Нұрлы жол вокзалы аумағын да назарда ұстаймын. Бұдан бөлек дистанция басшыларымен бірге де тексеруге жиі шығамыз. Мәселен, былтыр басшылықпен бірге 250 рет, өзім бөлек жоспарлы емес 540 тексеру жүргізіппін. Тексеруге дрезинамен де, арнайы көліктермен де шығамыз. Жасаған жұмыстарымыздың есебін Ақмола ЖТ жол бөлімшесіне, сондағы қауіпсіздік бөліміне, ревизорларға тапсырамыз. Жолдың бойындағы «отказдарды» қараймын. Механиктерде жылдық кесте болады, соның күнделікті қалай орындалғанын тексеремін. Сонымен қатар «Поведенческий диалог» деген болады. Жұмысшыларды жұмыс істеп жатқан жеріне барып сырттай бақылап отырамын. Бәрін талапқа сай атқарып жатыр ма, еңбек қорғау, қауіпсіздік талаптары сақталуда ма, дұрыс істемесе нұсқаулыққа сай түсіндіремін, ескерту беріп, журналға акт жазып, тіркеймін. Сол қателіктерді жоюға мерзім белгілеймін. Жоспардан тыс тексеруге күндіз де, түнде де шыға береміз, жұмыс уақытында өз орындарында отыр ма, қалай істеп жатыр, киімдері қалай, одан басқа бағдаршам, бұрма, коробка, шкаф, тоқ, релелер, ғимарат ішінде құрылғыларды тексеріп, кем-кетігін анықтау біздің күнделікті жұмысымыз, – дейді ӘдІл.

      Маңызды шаралардың бірі – түрлі тақырыптарда айлық өткізу. Былтыр ол қауіпсіздік бағытында 6 айлық өткізіпті. Сонымен қатар жеделхаттармен жұмыстар жүргізіп, департамент, басқармадан келетін жеделхат мазмұнына қарай өзге өңірлерде болған апаттар мен қауіпті жағдайларға байланысты өз аумағындағы нысандарды тексеруден өткізеді екен. «Мысалы, басқа бір өңірде өткелде бағдаршам жанбай қалған» деген хабарлама келсе, өз аймағымдағы өткелдердің бағдаршамын тексеріп, бізде ондай жағдайдың болмауын қадағалаймын», – дейді маман.

 Әр айдың 10-на дейін комиссиялық тексеру жүргізіледі. Басшылармен бірге өткізілетін бұл тексеруде де барлық нысан түгел сүзгіден өткізіледі. Сол тексерулер нәтижелері бойынша 2017 жылы дистанцияда 23 «отказ» анықталса, 2018 жылы олардың саны төртеуге түсті. «Отказ» деген, мысалы, пойыздың тоқтап қалуы, бағдаршамның жанып қалуы, тағысын тағы олқылықтар.

       Әділдің айтуынша, салада жаңашыл жүйелер біртіндеп енгізілуде. Олардың барлығы жұмыс тиімділігін арттыруға бағытталған. Мәселен, АРМДЦ атты биыл енгізіліп жатқан автоматтандырылған жұмыс орны жүйесі қағазбастылықтан құтылуға септік етеді. Схемалар, бәрі компьютерде болады, әзірге оны қосуға дайындықтар жасалауда. Бір жыл бойы 6 адам оқытылады. Келесі жылдан бастап өндіріске енгізілмек. 5-6 жылдан бері АСУША атты жүйе енгізіліп, жұмыс жүргізілуде. Оның артықшылығы – кез келген жабдықтың жарамдылық мерзімі өтуіне жақын қалғанын айы, күніне дейін компьютер өзі көрсетіп, ескертіп отырады.

 Міне, бүгін де Астана белгі беру және байланыс дистанциясының қозғалыс қауіпсіздігі бойынша бас маманы Әділ Жұлдызбаев қыс ауасына қарамай жолға шығып барады...

Райхан РАХМЕТОВА 

Суретті түсірген автор


Жаңалықтар
11.12.2025
Ауа райы нашарлаған кезде ҚТЖ пойыздардың қауіпсіз қозғалысын қамтамасыз ету үшін қосымша шаралар енгізеді
ҚТЖ келбеті
11.12.2025
Машинистен профессорға дейін: Ибрай Бисалиевтің еңбек белестері
Аймақтар
11.12.2025
Күзет қырандарына құрмет
Аймақтар
11.12.2025
«TemirSkills – 2025» кәсіби шеберлікті шыңдайды
Жолаушылар тасымалы
10.12.2025
Жаңа жыл қарсаңында қала маңы пойыздары қосымша 3 мыңнан астам жолаушыны тасымалдайды
Жаңалықтар
10.12.2025
ҚТЖ-да Alstom-ның қатысуымен жыл сайынғы техникалық семинар өтті
Сұхбат
10.12.2025
Мүмкіндігі мол мұнайлы аймақ
Жаңалықтар
10.12.2025
ҚТЖ-да XIV республикалық жастар форумы басталды
Әлемде
10.12.2025
Қытай ЖТС бойынша жүкті экспресс-жеткізудің жаңа сервисін іске қосты
Инфрақұрылым
09.12.2025
Президент тапсырмасы бойынша ҚТЖ 4 мың шақырымнан астам темір жолды жөндеді
Жүк тасымалы
09.12.2025
2025 жылдың 10 айында теміржол көлігімен 380 млн тоннадан астам жүк тасымалданды — Көлік министрлігі
Жүк тасымалы
09.12.2025
Қытайға теміржол экспорты 11%-ға өсті
Сұхбат
09.12.2025
Астық экспорты және вагон кептелісі: негізгі себептер мен шешімдер
Қауіпсіздік
09.12.2025
Дайындықтарын шыңдады
Станция тынысы
09.12.2025
Жосалы станциясы жылды табысты қорытындылады
ҚТЖ келбеті
09.12.2025
Маңғыстаулық жас маман Қуандық Боқаев жастар сыйлығының лауреаты атанды
Жолаушылар тасымалы
09.12.2025
ҚТЖ жаңа жылдық мереке кезінде қосымша пойыздар шығарады
Аймақтар
09.12.2025
Аға буынның айтары бар
Жаңалықтар / Мұрағат
09.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №102 09 желтоқсан 2025 жыл
Жаңалықтар
08.12.2025
Елордалық 1200 астам оқушы мен студент Теміржол көлігі мұражайында болды