Астық экспорты және вагон кептелісі: негізгі себептер мен шешімдер

Сұхбат
09.12.2025, 09:43
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Қазақстандық астықтың Өзбекстанға экспортталу барысы мен Сарыағаш бағытындағы станцияларда қалыптасқан вагон кептелісінің себептері жөнінде «Жүк тасымалы» ЖШС Шымкент бөлімшесінің директоры Нұрдәулет Тасбалтаұлы Байғазиевпен сұхбаттасқан едік.

– Нұрдәулет Тасбалтаұлы, жақында өткен баспасөз туры барысында БАҚ өкілдеріне астық экспортының бағыты көрсетілді. Қазіргі нақты жағдайға тоқталсаңыз.  

– Иә, Түркістан облысының аумағы бойынша ұйымдастырылған баспасөз туры кезінде журналистерге қазақстандық астықтың Өзбекстан шекарасына дейінгі логистикалық бағыты таныстырылды. Бүгінде Шеңгелді, Жылға, Дарбаза және Сарыағаш станцияларында вагон кептелісі бар. Мәселен, Шеңгелдіде – 300, Жылғада – 250, Дарбазада 200 вагон тұр. Жалпы осы бағыттағы вагондар саны 11 мыңнан асты, ал оның 5 мыңға жуығы – астық тиелген вагондар.  

– Вагон кептелісінің негізгі себептері қандай?

– Біздің зерттеуіміз бойынша, кептелістің үш басты себебі бар. Біріншісі – Өзбекстан темір жолында локомотивтердің жетіспеуі. Екіншісі – Ташкент темір жолы бөлімшесі мен Ферғана жазығында вагондардың уақытылы босатылмауы. Яғни ол жақта жүк түсіріп, сақтайтын қоймалар мен кірме жолдар жетіспейді. Үшіншісі – көрші елдің инфрақұрылымы қазіргі сұранысқа сай болмай отыр. Солай десек те, соңғы уақытта Өзбекстан бұл бағытта үлкен жұмыстар жүргізіп жатыр. Қателеспесем, олар 12 жаңа теміржол тармағын салып жатыр.  

– Ал Сарыағаш станциясының қазіргі жұмысы қандай деңгейде?  

– Сарыағаш станциясы бекітілген жоспарға сай жүмыс істеп жатыр. Қазан-қараша айларында тәулігіне орта есеппен 31 пойыз өткізіп, 28 пойыз қабылдадық. Бір тәулікте Өзбекстанға 1500-1600 вагон тапсырамыз. Негізінде станцияның әлеуеті тәулігіне 40 пойыз немесе 2000 вагонды қабылдап, өңдеуге жеткілікті. Ал жүк құрамына талдау жасайтын болсақ, оның 60 пайызы – Қазақстанның Орталық Азия елдеріне экспорты да, қалған 40 пайызы – транзиттік жүк. Оның басым бөлігі – бидай, ұн, жанар-жағармай, көмір және басқа да тауарлар.  

– Биыл Өзбекстанға қанша астық экспортталды?  

– Биылдың өзінде Өзбекстанға 4 млн тонна астық жеткізілді. Бұл өткен жылмен салыстырғанда 16 пайызға көп.  

– Қазіргі кептелісті азайту үшін ҚТЖ қандай шаралар қабылдауда?  

– Бірінші кезекте біз Өзбекстанға жүктің баруын жеделдету үшін Қазақстанның солтүстік аумағында-ақ вагондарды сұрыптап, «адрестік пойыз» ретінде жасақтап, жөнелтудеміз. Бұрын пойыздар Ташкент маңындағы Шұқырсайға жеткізіліп, сол жерден тарқатылатын. Бұл көп уақыт алатын. Екіншіден, осы күндері локомотив тапшылығын азайту үшін Өзбекстанға 7 локомотивті жалға бердік, алдағы күндері тағы 3-ін тапсырамыз. Үшіншіден, шекарадағы бақылау процестерін жеңілдетіп, жеделдеттік. Бұрын пойызды өңдеу 5-6 сағат алса, қазір 2-3 сағатқа төмендеттік. Бұл – цифрландыру жүйесінің арқасы.  

– Осы күндері Сарыағаш станциясында вагондар қанша уақыт тұрады?  

– Технологиялық норма бойынша 3 сағаттан артық емес. Біз соған сай жұмыс істеп жатырмыз. Қазір Өзбекстанға өтуін күтіп тұрған 12 пойыз бар. Оның жартысына жуығы – бидай және бидай өнімдері. Жалпы, станциядағы транзиттік жүк көлемінің өсуіне байланысты мамандарымыздың саны да көбейді. Соңғы төрт жылда Сарыағаш станциясындағы қызметкерлер саны екі есеге артты. Сонымен қатар қосымша айта кеткім келетіні, өзбекстандық әріптестеріміз біздің станциямызға тәулігіне екі рет келіп жұмыс істейтінін ескерсек, олардың қызметтік міндеттерін атқаруына барлық жағдай жасалған.  

– Қазіргі кезде өңірдегі теміржол қозғалысының қауіпсіздік деңгейін қалай бағалайсыз?  

– Жалпы, темір жолда қауіпсіздіктің төрт деңгейі бар болса, оның екеуінің санаты өте ауыр – апат пен қирау. Биыл бізде мұндай жағдайлар тіркелген жоқ. «Оқыс жағдай» санатына жататын бір оқиға болды, ал инциденттер былтырмен салыстырғанда азайды. Біз мұндай көрсеткішке жұмысшы-қызметкерлеріміздің тұрақты білімін жетілдіріп, Астана, Жамбыл, Ақтөбедегі оқу орталықтарына жіберіп оқытып, оқу-әдістемелік жиындар мен техникалық сабақтарда біліктіліктерін шыңдау нәтижесінде жеттік деп ойлаймын. Түнгі және тосын тексерулер ұйымдастыру арқылы ширата түстік. Сайып келгенде қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету – басшыдан бастап қосшыға дейін әрбір теміржолшының қасиетті міндеті.  

– Әңгімеңізге рахмет!

 

Сұхбат
09.12.2025
Астық экспорты және вагон кептелісі: негізгі себептер мен шешімдер
Қауіпсіздік
09.12.2025
Дайындықтарын шыңдады
Станция тынысы
09.12.2025
Жосалы станциясы жылды табысты қорытындылады
ҚТЖ келбеті
09.12.2025
Маңғыстаулық жас маман Қуандық Боқаев жастар сыйлығының лауреаты атанды
Жолаушылар тасымалы
09.12.2025
ҚТЖ жаңа жылдық мереке кезінде қосымша пойыздар шығарады
Аймақтар
09.12.2025
Аға буынның айтары бар
Жаңалықтар / Мұрағат
09.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №102 09 желтоқсан 2025 жыл
Жаңалықтар
08.12.2025
Елордалық 1200 астам оқушы мен студент Теміржол көлігі мұражайында болды
Аймақтар
08.12.2025
Болашақ теміржол энергетиктері Семей дистанциясының жұмысымен танысты
Қауіпсіздік
08.12.2025
Екі апталық дәріс өтті
Қауіпсіздік
08.12.2025
Пойыз қозғалысы қауіпсіздігі: 12 команда үздік жобаларын ұсынды
Жолаушылар тасымалы
08.12.2025
ҚТЖ жаңа плацкарт вагондарының алғашқы бейнелерін жариялады
Жаңалықтар
08.12.2025
ҚТЖ мен Өзбекстан темір жолдарының кооперациясы екі елдің көлік мүмкіндігін кеңейтеді
Жаңалықтар
08.12.2025
ҚТЖ мен Астана әкімдігі елорданың көлік жүйесін дамыту стратегиясын талқылады
Жүк тасымалы
05.12.2025
«Достық – Алашаңқай» түйіспесі арқылы тасымалдау 6% өсті
Қауіпсіздік
05.12.2025
Мақсат – қауіпсіздік мәдениетін арттыру
Аймақтар
05.12.2025
Қызылордада теміржол автоматикасын жетілдіру жолдары қаралды
Жүк тасымалы
05.12.2025
Транскаспий дәлізі бойынша Қытайдан келетін транзит 12%-ға артты
Аймақтар
05.12.2025
Қандыағашта «Үздік вагон қараушы» анықталды
Жаңалықтар
05.12.2025
ҚТЖ-да WorldSkills Kazakhstan 2025 аясында локомотивті басқару конкурсы басталды