Өндірістік қауіпсіздікті сақтау – өзекті мәселе

Қауіпсіздік
03.05.2023, 10:11
Суреттерді түсірген автор
Қосұйым Мұқашев

Атырау облысы бойынша меншікті тілші

28 сәуір – Дүниежүзілік еңбек қорғау күніне орай Атырау жүк тасымалы бөлімшесінде «Өндірістік қауіпсіздік саласындағы жұмыс тиімділігін арттыру» тақырыбында республикалық семинар өтті. Оған еліміздің барлық облыстарынан дерлік жүк тасымалы бөлімшелерінің бас инженерлері мен еңбек қорғау мамандары, Атырау теміржолымен тығыз байланыста жұмыс істейтін Атырау мұнай өңдеу зауыты, Теңізшевройл сынды мұнай компаниялары мен «Медикер» ЖШС, көлік прокуратурасы мен инспекция өкілдері қатысты.  

Семинарды ашқан Атырау жүк тасымалы бөлімшесінің бас инженері Бауыржан Картан еңбек қорғау – өндіріс үшін ешқашан маңызын жоймайтын басты тақырып екенін, соған орай осындай ауқымды шара өткізуді қолға алып, оған әріптестік қарым-қатынастағы мұнай компаниялары мен құзырлы орган өкілдерін де шақырып оытрғандарын жеткізді. 

«Ондағы мақсатымыз – өзара тәжірибе алмасу арқылы біліктілікті арттыру, бір-бірімізден үйреніп, соны өндірісте қолдана білу. Баршаңызға қош келдіңіздер дей отырып, семинар жұмысына сәттілік тілеймін», – деді бас инженер. 

 Семинар барысында оннан астам баяндама жасалды. Атырау станциясының бас инженері Бекжан Жиенбетов «Пойыз құрастырушылар үшін маңызды өмірлік он қағида» атты бейнеролик көрсетіп, пойыз құрастырушылардың жұмыс барысын дұрыс ұйымдастыру, қате әрекеттерге жол бермеу, ол үшін жеке қауіпсіздікті сақтаудағы он қағиданы естен шығармау қажеттігін баяндады. Яғни жұмысқа барарда арнайы киім киюден бастап, вагондарға міну-түсу, ажырату, жалғау кезіндегі қауіпсіздік, башмакты дұрыс қою, уақытылы хабарлау, сақтық, қырағылық таныту, т.б. Бейнеролик арқылы пойыз құрастырушының өміріне қаншалықты қауіп төнетінін көруге болады. Одан тек ережелерді бұлжытпай орындау арқылы сақтануға болады деген тұжырым жасалады. «ҚТЖ-Жүк тасымалы» ЖШС өндірістік қауіпсіздік және экология департаментінің бас инженері Дария Төлеуова «Өндірістік жарақату алу» баяндамасы жұмыста электр тогы соғудан сақтануға  арналды. 

Айтуынша, биылғы үш айда қозғалыс шаруашылығының өзінде адамдарды тоқ соғудың бірнеше оқиғасы орын алған. Сондықтан темір жолда пойыздан ғана емес, тоқтан сақтану да маңызды болып саналады.

Аға көлік прокуроры Карима Ердаулетова теміржол көлігіндегі еңбек қорғау мен қауіпсіздік саласында мемлекеттік реттеу бойынша шаралар алынатынын, адам құқығы Конституцияға сай қорғалатынын мәлімдеді. Оның айтуынша, теміржолшылар тарапынан заңбұзушылық та болып жатады, мысалы, жүк жөнелтушілерден алым сұраған немесе орын алған оқиғаны жасыру фактілері кездескен. Ерте ме, кеш пе, заңбұзушылық бәрібір анықталады, сондықтан болған жайтты дер кезінде құзырлы органға хабарлау міндетті саналады. Еңбек инспекциясы басқармасы өкілі Сабыржан Төлегеновтің баяндамасы да осы тақырыптың заңды жалғасы іспетті болды. Яғни Атырау станциясының пойыз құрастырушысы Е.Халитовтың кенеттен денсаулығы нашарлап кеткен жағдайды талдау сөз болды. Оның айтуынша, теміржолшылар денсаулығы нашарлауын сезініп тұрса да, қазақшылыққа салынып оны жасырады. Тәуекелге бел байлап, жұмысқа шығып кетеді. Ал оның ақыры жақсылыққа апармайтыны белгілі. Аталған пойыз құрастырушы ораза ұстап, денсаулығы нашарлап әлсіреп құлаған кезде бас сүйегіне зақым келген. Бұл жерде жұмыс берушінің кінәсі бар ма, әлде жұмысшы өзі кінәлі ме? Даулы мәселені талдай келе Еңбек инспекциясы тарапынан жұмыс берушіге ешқандай талап қойылмайтыны айтылған. Бірақ, жұмысшының жастығын және өмірі мен денсаулығына айтарлықтай зақым келгені ескеріліп, оған жұмыс беруші тарапынан көмек беру ұсынылған. «Өндірісте осындай түрлі мәселелер болады, сондықтан жұмысшы «ораза ұстадым» деп, не басқалай себеппен жұмыс қабілетін жоймауы керек» дейді еңбек инспекторы. Мұндай жағдайлар өндірісте көп кездесетіндіктен семинарға қатысушылар арасынан пікір білдірушілер де көп болды.  

«Теңізшевройл», «РТИ АНПЗ», НКОК сынды мұнай компаниялары өздеріндегі теміржол қызметі мен логистика саласындағы жұмыстар, жұмысшылардың құқығы мен міндеті, оларға қойылатын біліктілік талаптары, еңбек қорғау шаралары туралы слайдттар көрсетіп, баяндамалар жасады. Әрине қаражаты мол компанияларда жұмысшы мүддесі жақсы қорғалып, жағдай да молынан жасалатынын көру қиын емес. Тіпті арнайы киімдерінің өзі ерекше қызығушылық тудырады. Арнайы киімдер таныстырылымын жасаған Теңізшевройл, РТИ АНПЗ өкілдері жұмысшы киімінің сапасына және өндірісте қолданылу қолайлығына мән беретінін көрсетті. Ал Атырау санитарлық-эпидемиологиялық көліктегі бақылау қызметінің маманы Кәмшат Сартаева нысандарды тексеру, жұмысшылардың дәрігерлерге уақытылы қаралуы, компьютер алдында таңнан кешке дейін отыратын мамандар еңбегін тиісті бағалау, жұмысшылар арасында артериалды гипертензия мен жүрек аурулары басымдығы сынды мәселелерді қозғаса,  «Медикер» ЖШС маманы Мейрамгүл Айтжанова ауысым алды медтексеруден өткізу және алғашқы медициналық көмек көрсету тәртібін түсіндірді.  

Еңбек қорғау мәселелері бойынша «КТЖ-Жүк тасымалы» Батыс филиалының бас инженері Жасұлан Рскалиев, Мақат станциясының бас инженері Нұрман Ермұратов ой-пікірлерін айтып өтті. Қандай да бір сигналдың арнайы команда екенін білу, маневрлік жұмыстар кезінде сақ болу, тежегіш жылдамдығын төмендетуде башмакты қолмен емес, арнайы шанышқымен қою, қауіпсіз қашықтықты сақтау, т.б. мәселелер сөз болды. Кәсіподақ ұйымының төрағасы Боранбай Хамиев еңбек мәдениетін қалыптастыру, вагон жуатын, теміржолға басқа да ақылы қызмет көрсететін мекеме жұмысшыларының қауіпсіздігі мен құқығы дұрыс қорғалмауы шешімін табуы қажеттігін ескертті.    

Шара барысында баяндамашыларға сұрақтар көп қойылды және әркім өз ойын айтып, пікірін білдіру құқығына ие болды. Қатысушыларды шаршатпау үшін кофе-брейк ұйымдастырылып, арасында интеллектуалды ойындар ойнатылып, арнайы киімдер презентациясы жасалды. Соңында еңбек қорғау саласында тер төгіп жүрген мамандар  Алғыс хатпен марапатталды.  

Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл
Жаңалықтар
15.09.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық ынтымақтастық бойынша басым бағыттарды айқындап алды
Әлеумет
15.09.2025
Теміржолшының студент баласына жол ақысы өтеледі
Жүк тасымалы
15.09.2025
Мамыр-қыркүйек аралығында 24 млн тонна көмір тасымалданды
Цифрландыру
15.09.2025
Бейнеу станциясы цифрландыруға көшеді
Станция тынысы
15.09.2025
Теміржолшылардың қажырлы еңбегі: Арал станциясының көрсеткіштері
Аймақтар
15.09.2025
Матай станциясында локомотившілердің демалыс үйі күрделі жөндеуден өтті