Отын - энергетикалық ресурс: үнем мен тиімділік

Аймақтар
03.07.2019, 12:14
Қуаныш Қожаев

Абай облысы бойынша меншікті тілші

Өндірістегі үнем – Семей ЖТ бөлімшесі бойынша алдыңғы кезектегі жолға қойылған мәселе. Бұл ретте жыл басынан бері қолға алынған жоспарлы шаралар оң нәтижесін берді.

Бір ғана мысал ағымдағы жылдың 4 айы бойынша жанармай үнемділігі өткен жылдың есепті мерзімімен салыстырғанда 2159,1 тоннаны құрапты. Бұл елеулі тиімділік болғанымен, межеленген жоспар бойынша көрсеткіш біршама жоғарылау. Ертіс үстіндегі теміржол көпірінің күрделі жөндеуді қажет етуі себепті пойыз ағынын басқа бағыттармен жөнелтуге қосымша 956 тонна жанармай жұмсалыпты. Яғни, жоспарлы межеден 1,96 кг/104 мың ткм бруттоға артық.

Әйтсе де, бұған қарамастан Семей ЖТ бөлімшесі бойынша пойыздар тартымына жұмсалатын дизельді отынды үнемдеудің тың тәсілдері қолға алынған болатын. Соның есебінен 170,9 тонна, яғни 40 млн теңгеге жуық қаражат бөлімше бюджетінде қалды. Аталмыш орайда жүк түріндегі тепловоз паркін пайдалану 0,65 кемітіліп, вагон айналымындағы уақыт азайтылған болатын. Мұның сыртында пойыз тартымына жұмсалатын жанармай шығынының өсуіне жол бермейтін локомотив бригадаларының да саны артқандығы байқалады.

Тиімділігі мол болуы себепті осынау мәселені тереңдеп зерттеген мамандардың пікірінше, қозғалыс шаруашылығындағы отын-энергетикалық ресурсты үнемдеу бірнеше жайтты бөле-жара атауға болады. Жанармай шығыны көбінесе жүк тасымалын да орын алатындықтан алғашқы кезекте осы сала бойынша нақты жұмыстар жүргізілген. Алайда, жылжымалы құрамдардың техникалық жылдамдығын сағатына 0,69 шақырымға дейін арттыру мақсатында үнем мәселесіне айтарлықтай шектеу қойылған жоқ.

Сол тәрізді жолаушылар тасымалы, маневрлік пойыздар мен шаруашылық қозғалыс бойынша да жұмсалған отын қоры жан-жақты сарапқа түскен.

Дегенмен тәжірибе көрсеткендей, жанармай үнемділігінің орын алуы алғашқы кезекте машинистерге де байланысты. Атап айтсақ, ағымдағы жылдың төрт айы бойынша 1 084 машинист техникалық норма бойынша үнемділік үдесінен табылыпты. Соның нәтижесінде 470 тонна жанармай локомотив деполарының ресурстық қорында қалды. Бұл – өткен жылдың есепті мерзімімен салыстырғанда 197 тоннаға артық деген сөз.

Жалпы, отын-энергетикалық қор бойынша жанар-жағармайға қол сұғу мәселесі де тіркелмеген. Тоқтала кетсек, қауіпсіздік шаралары мақсатында барлық тепловоздар энергетикалық отын тартымын автоматтандырылған басқару жүйесі сынды жаңашыл аспаппен жабдықталған. Локомотивтердегі энергодиспетчерлік тартымды анықтайтын АСУ ЭДТ құралдары да жанармай жұмсау бойынша адами фактордың орын алуына мүлде жол бермейтін бірегей мүмкіндік саналады. 

Жаңалықтар
31.03.2025
Транскаспий дәлізіне Словенияның «Лука Копер» теңіз порты қатысады
Қауіпсіздік
31.03.2025
Өрт сөндіру пойызы дайындықтарын шыңдады
Жаңалықтар
31.03.2025
Аягөз қалпына келтіру пойызы үшін жаңа кран сатып алынды
Аймақтар
31.03.2025
Экология айлығы аясында сенбілік өтті
ҚТЖ келбеті
31.03.2025
Тыл ардагері – тоқсан жаста
Жүк тасымалы / Апта саны
31.03.2025
Теміржолмен жүк тасымалдау екі айда 6,6%-ға өсті
Әлеумет
31.03.2025
ҚТЖ әлеуетті жұмыс беруші
Аймақтар
31.03.2025
Еңбек адамына құрмет
Әлемде
30.03.2025
«Молдова темір жолын» екі компанияға бөлу ұсынылды
Жүк тасымалы
29.03.2025
ҚТЖ-да жүк жөнелтушілермен тасымалдау қорытындылары талқыланды
Жаңалықтар
28.03.2025
Қазақстан мен Өзбекстан теміржолшылары транзитті ұлғайту мәселелерін талқылады
Жүк тасымалы
28.03.2025
ҚТЖ-да астық штабының отырысы өтті
Жолаушылар тасымалы
28.03.2025
ҚТЖ мен iKOMEK109 бірлесіп байланыс орталықтарын жетілдіреді
Қауіпсіздік
28.03.2025
Оқушыларға қауіпсіздік мәселесі түсіндірілді
Қауіпсіздік
28.03.2025
Қауіпсіздік шаралары басты назарда
Трансформация
28.03.2025
Премьер-министр вагон жасау зауытымен танысты
Жаңалықтар / Мұрағат
28.03.2025
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №22-23 28 наурыз 2025 жыл
Жаңалықтар
27.03.2025
Астанада өрт-тактикалық оқу-жаттығулары өткізілді
Аймақтар
27.03.2025
Алматы өңірінде су тасқыны кезеңінде қауіпсіздікті қамтамасыз ету бойынша шаралар қабылданды
Аймақтар
27.03.2025
«Jibek Joly» туристік пойызы – Таразда