2017 жылдан бері транскаспий дәлізі арқылы 4 млн тоннаға жуық сыртқы сауда жүктері тасымалданған

Жүк тасымалы
26.11.2021, 09:25
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Қазақстанның Азия мен Еуропа құрлықтары арасында географиялық жағынан қолайлы орналасуы транзиттік жүк тасымалын жүзеге асыруда орасан зор мүмкіндіктер беруде. Көлік саласының көкжиегі кеңейіп, жаңа дәліздер арқылы жаңа бағдарлар бағындырылуда. Соның ішінде көліктің екі түрі, яғни теміржол мен теңіз көлігі қатысатын Транскаспийлік халықаралық мультимодальды көлік бағдары арқылы тасымал көлемі жылдан жылға артып келеді. Шетелдіктерге Middle Corridor атауымен танымал ТХКБ-ның басты артықшылығы – жүкті жедел жеткізумен қатар халықаралық сауда процедураларын жеңілдетеді. Сондықтан бұл трансқұрлықтық бағдар мен дәлізді дамыту ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің ерекше бақылауына алынған. Осылайша, мемлекет басшылығы көлік саласының алдына ұлттық көлік жүйесін әлемдік көлік желісіне интеграциялау арқылы елдің транзиттік әлеуетін барынша іске асыруды негізгі міндет етіп қойып отыр және ол біртіндеп іске асуда. Қытай – Құрық/Ақтау – Баку/Алят – Батуми/Поти бағыты бойынша және одан әрі үшінші елдерге, оның ішінде Баку – Тбилиси – Карс жаңа желісі арқылы өтетін мультимодальдық көлік сервисі 2017 жылы жолға қойылды. Бүгінгі таңда жүк ағынының едәуір бөлігін қазақстандық экспорттық өнімнің, атап айтқанда, мұнай-химия өнімдері, қара және түсті металдар, көмір, көмір коксы, ферроқорытпалар, дәнді, майлы, бұршақ дақылдары және басқа да көптеген жүк түрлері сияқты кең спектрі құрайды. Сонымен қатар ТХКБ Қытай мен Орталық Азия елдерінен батысқа қарай – Еуропа, Африка елдеріне және кері бағытта бағдарланған жүктерді контейнермен тасымалдау қызметтерін табысты және мақсатты түрде ілгерілетуде. Транскаспий халықаралық көлік бағдарының Халықаралық Қауымдастығы көлік нарығының 20-дан астам маңызды ойыншыларын, яғни магистральдық инфрақұрылым иелерін және 8 елдің тасымалдаушыларын біріктіреді. Олар Әзербайжан, Грузия, Қазақстан, Қытай, Польша, Румыния, Украина және Түркия. Транскаспий дәлізінің ашылуына Қазақстан бастамашы болғандықтан, қауымдастықтың штаб-пәтері Нұр-Сұлтан қаласында орналасқан. Биылғы жылы Өзбекстан да жобаға қатысушы мүше ретінде қосылу туралы өз шешімін жариялады. Осыдан-ақ, транзиттік тасымалдар көлемінің жыл сайынғы өсімі, бұл бағдардың үлкен әлеуеті бар екенін айқындай түседі. 2017 жылы «тұсауы» кесілген ТХКБ бағдары бойынша ол жылы 0,3 мың контейнер өтсе, 2018 жылы тауар тасымалы 3,9 мың ЖФЭ-ге дейін өскен. Ал 2019 жылы бұл көлем тағы 2 есеге артып, 7,4 мың контейнерді құрады. Экспорттық жүк тасымалдарының өсуіне «ҚТЖ» ҰК» АҚ-ның транзиттік тасымалдауға қолайлы тариф ұсынуы оң әсер еткен. 2020 жылы әлемдік пандемияның басталуы Қауымдастық мүшелерінің жоспарлары мен құрылған логистикалық байланыстарға айтарлықтай әсер етті. Алайда, контейнерлік тасымалдардың өсуі осы күрделі жылда да тоқтамай, өткен жылдың көрсеткіштерінен 9% немесе 8,1 мың ЖФЭ-ні құрады. 2021 жылы транскаспийлік көлік дәлізінде жүк тасымалы қайта жанданды. Бірінші жартыжылдықта 7,4 мың контейнер тасымалданып, бұл өткен жылдың сәйкес кезеңінен 2,3 есеге артық болды. Сонымен, бес жыл ішінде аталған бағдар бойынша 3,9 млн тоннадан астам сыртқы сауда жүктері, оның ішінде 20 футтық баламадағы 71 мың контейнер тасымалданды. Оның 2,1 млн тоннасын қазақстандық экспорттық жүктер құрады. Осы ретте, Құрық теңіз порты Қытайдан Әзербайжанға, Грузияға және Еуропа елдеріне жүктерді мультимодальды тасымалдауды қамтамасыз ететін ТХКБ-ның маңызды бір буыны дер едік. Үстіміздегі жылдың 10 айында Құрық порты арқылы жүктерді ауыстырып тиеу көрсеткіші 760 мың тоннадан асып түскені осының айқын дәлелі. Атап өтерлігі, порттың теміржол айлағының өткізу қабілеті – жылына 4,1 миллион тонна жүкті, ал автокөлік айлағы жылына 1,9 миллион тонна өңдеуге мүмкіндік береді. Өткен жылы осы екі айлақ арқылы ауыстырылып тиелген жүк көлемі 1,6 миллион тоннаны құраған. Өткен айда порт басшылығы Құрық портындағы «Саржа» көпфункционалды теңіз терминалы жобасының девелопері «SEMURG INVEST» ЖШС-мен ынтымақтастық туралы келісімге қол қойған болатын. Бұл мәміле порттың дамуына және қосымша жүк ағынын тартуға ықпал етеді. Ал Ақтау халықаралық теңіз порты арқылы жүк тасымалдау көлеміне келсек, биылғы он айдағы жүк тиелімі 2020 жылдың сәйкес кезеңінің көрсеткіштерінен 15%-ға жоғары болған. Осылайша, Каспий теңізіндегі қазақстандық қос порт арқылы жүк тасымалдау ағымдағы жылдың қаңтар-қазан айларында өткен жылдың есепті кезеңімен салыстырғанда 3% ұлғайып, 4,6 млн тоннаны құраған.

ҚТЖ келбеті
26.07.2025
ҚТЖ машинисі ТМД елдері арасында кәсіпқойлар чемпионатында жүлделі орынға ие болды
Жаңалықтар
25.07.2025
Теміржолшылар өткелдерде рейд жүргізуде
Жүк тасымалы
25.07.2025
Тариф өсімі: кімге тиімді, кімге тиімсіз?
Инфрақұрылым
25.07.2025
Шымкенттегі теміржол өткелінде төрт жолақты көпір құрылысы қарқын алды
Аймақтар
25.07.2025
Жұмыла көтерген жүк жеңіл
Аймақтар
25.07.2025
Ұлы Абайдың ізімен...
Спорт
25.07.2025
ЦЖС командасы шағын футбол турнирінің жеңімпазы атанды
Жаңалықтар / Мұрағат
25.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №56 25 шілде 2025 жыл
ҚТЖ келбеті
24.07.2025
Астанада локомотив бригадалары арасында байқау өтті
Аймақтар
24.07.2025
Семей жол дистанциясында еңбек жағдайы жақсаруда
Қауіпсіздік
24.07.2025
Балалар қауіпсіздігі бәрінен маңызды
Жолаушылар тасымалы
24.07.2025
«Астана-Павлодар» қала маңы электр пойызының қозғалыс кестесі жаңартылды
Қауіпсіздік
24.07.2025
Машинист дер кезінде әрекет етіп, жолдағы әйелді аман алып қалды
Әлеумет
23.07.2025
Жаз қызығы жалғасуда
Әлеумет
23.07.2025
Медициналық пойыз Қостанай ауылдарына қызмет көрсетіп жатыр
Әлемде
23.07.2025
Орталық Азия Ауғанстанды үнді мұхитына шығатын дәліз ретінде көреді
Жүк тасымалы
23.07.2025
Орта дәліз: Қытай, Қазақстан және Әзербайжан ынтымақтастығы күшейе түсті
Әлемде
23.07.2025
Ұлыбританияда Stadler 99 сериялы жаңа локомотиві таныстырылды
Жаңалықтар
23.07.2025
ҚТЖ бөгде адамдардың темір жолға шығуының алдын алуда
Жүк тасымалы
22.07.2025
Шаньси провинциясынан алғашқы контейнерлік пойыз Орта дәлізбен Әзірбайжанға жөнелтілді