ҚТЖ қозғалыс қауіпсіздігінде интеллектуалды жүйелерді кеңінен қолданбақ

Цифрландыру
11.04.2023, 10:23
Суретті түсірген Александр ЖАБЧУК
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«ҚТЖ» ҰК» АҚ бас инженері Батыр Котырев бастаған топ елордада «Борт» қозғалыс қауіпсіздігінің локомотивтік жүйесі мен МПЦ-QZ микропроцессорлық орталықтандыру жүйесінің жұмысына баға берді.

Қазақстан Республикасында теміржол өнімдерінің жаңа өндірісін игеру шеңберінде іске асырылып жатқан бұл шара заманауи технологиялық шешімдерді жүзеге асыруға және техникалық мамандардың біліктілік деңгейін арттыруға бағытталған.  

«Бүгінгі іс-шара өте маңызды және біздің дұрыс жолды таңдағанымызды көрсетеді. Біздің мақсатымыз – елімізге аса қажетті жоғары технологиялық өндірісті шоғырландыру, технологиялық тәуелсіздікті қамтамасыз ету және болашақта халықаралық нарықтарға шығу», – деп атап өтті Батыр Қуанышұлы. Қазақстандық «Транстелесофт» ЖШС компаниясының өнімі болып табылатын «Борт» қозғалыс қауіпсіздігінің локомотивтік жүйесі тартымдық жылжымалы құрамда, сондай-ақ моторлы вагондық пойыздарда қолдануға бағдарланған. «Борт» – бұл қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ететін, автожүргізу, шлейфсіз диагностикалау және бейнетіркеу функцияларын іске асыратын интеграцияланған жүйе.  

Аталған өндіріс түрі заманауи жоғары өнімді элементтер базасында ұйымдастырылған. Бұл оның жоғары сенімділігін қамтамасыз етумен қатар келешекте локомотивтерді пайдалану тиімділігін арттыруға мүмкіндік береді.  

«ҚТЖ» ҰК» АҚ Техникалық саясат департаментінің бас менеджері Талғат Қанатбаевтың айтуынша, бүгінде 100-ден астам локомотив және 2 МПТ6-2 дрезинасы «Борт» қозғалыс қауіпсіздігі жүйесімен жабдықталған. Жүк және жолаушылар, маневрлік тепловоздарға бұл жүйе Локомотив құрастыру зауыты өндірісінде бірден орнатылып шығарылуда екен. Алдағы уақытта «Борт» жүйесін электровоздарға орнату жоспарланып отырған көрінеді.  

Бұдан кейін «ҚТЖ» ҰК» АҚ комиссиясы МПЦQZ микропроцессорлық орталықтандырудың жаңа қазақстандық жүйесін алдын ала зауыттық сынақтан өткізу үшін «Qaz Rail Automatic» ЖШС кәсіпорнының өндірістік алаңына барды.  

«Qaz Rail Automatic» компаниясы шығарған МПЦ-QZ микропроцессорлық орталықтандыру жүйесі SIL4 халықаралық жіктемесінде көзделген қауіпсіздіктің жоғары дәрежесі жағдайында электр орталықтандыру құрылғыларына қойылатын барлық талаптардың орындалуын ескере отырып, теміржол станцияларында төменгі және жергілікті автоматика объектілерін – бағыттауыштарды, сигналдарды, өткелдерді және тағы басқа басқарушы есептеу техникасы құралдарын орталықтандырылған басқаруға арналған.  

Жүргізілген сынақтар Қазақстан Республикасында өндірілетін МПЦ-QZ жүйесін әзірлеу, өндіріске қою және енгізудің жалпы процесінің бөлігі болып табылады. МПЦ-QZ жүйесіне автоматты бұғаттау (АБ), автоматты локомотивтік дабыл беру (АЛСО), теміржол өткелдерінің автоматты дабылы (АПС), жартылай автоматты бұғаттау (ПАБ), сондай-ақ диспетчерлік орталықтандырудың (ДЦ) желілік пункті функциялары біріктірілген.  

Бұған дейін қажетті техникалық құжаттаманы, қауіпсіздік құжаттамасын әзірлеу, дайындау, өндірістік алаңды таңдау және ондағы өндірісті ұйымдастыру, тәжірибелік үлгіні өндіру және оның функционалдық жұмысқа қабілеттілігіне, электромагниттік үйлесімділігіне, сыртқы әсерлері мен қауіпсіздігіне сынақтар жүргізу кезеңдері сәтті өткен. Жүйені әзірлеушілердің айтуынша, келесі кезеңде «ҚТЖ» ҰК» АҚ желісінің нақты объектісінде одан әрі бақылауда болатын пайдалануды енгізе отырып, жүйені пайдалану және қабылдау сынақтарын жүргізу және ГОСТ 32477-ге толық сәйкес келетін сериялық өндіріске қою болмақ.  

Өндіріс жүйенің қауіпсіздігін, сапасын, функционалдығын және сенімділігін қамтамасыз ететін заманауи тестілік және өндірістік жабдықтарды пайдалана отырып ұйымдастырылған. Бұдан әрі бағдарламалық қамтамасыз етуді декларациялау және Кеден одағының 001/2011, 003/2011 техникалық регламенттерінің талаптарын растаудан өтпек.

 

Жаңалықтар
06.07.2025
КТЖ басшылығы «Нұрлы жол» вокзал кешенінің жұмысымен танысты
Жаңалықтар
04.07.2025
ҚТЖ жол жөндеу техникасын жаңартуда
Жүк тасымалы
04.07.2025
Жаңа маусымға – жаңа вагондармен
Аймақтар
04.07.2025
Депутаттар контейнерлік аэрохаб жұмысымен танысты
Аймақтар
04.07.2025
Абай әлеміне саяхат
Цифрландыру
04.07.2025
Цифрлық технология: Зияткерлік білім сайысы
Аймақтар
04.07.2025
Құлсары дистанциясында жол жөндеу қарқын алды
Аймақтар
04.07.2025
Болашақ станциясы арқылы Түрікменстанмен жүк алмасу тұрақты жалғасуда
Жаңалықтар
04.07.2025
Қазақ-моңғол қатынасы сөз болды
Жаңалықтар / Мұрағат
04.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №51 04 шілде 2025 жыл
Жаңалықтар
03.07.2025
Мемлекет басшысы Көлік министрі Нұрлан Сауранбаевты қабылдады
Қауіпсіздік
03.07.2025
Өрт сөндірудің заманауи әдістері талқыланды
Жаңалықтар
03.07.2025
ҚТЖ Басқарма төрағасы тағайындалды
ҚТЖ келбеті
03.07.2025
Астанада тоғысқан тағдырлар
Жолаушылар тасымалы
03.07.2025
Маусым айында ҚТЖ пойыздарымен 1,2 миллионнан астам жолаушы тасымалданды
Аймақтар
02.07.2025
«Таза Қазақстан»: Семей теміржолшылары санитарлық тазалықты күшейтуде
Жүк тасымалы
02.07.2025
Бірінші жартыжылдықта ҚТЖ желісінде экспорттық тасымалдың өсуі тіркелді
Әлемде
02.07.2025
Трансауған теміржол магистралі іске аса ма?
Жаңалықтар
02.07.2025
Түркістан станциясында жас жігіт суицид жасамақ болды
Жүк тасымалы / Апта саны
01.07.2025
ҚТЖ желісі бойынша астық тасымалы 53%-ға өсті