«Қала маңы тасымалы» былтыр шамамен 2 млн астам жолаушыға қызмет көрсеткен

Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Қазақстанда қала маңы тасымалы – халық арасында көліктің ең сұранысқа ие танымал түрі, солай болып қала да береді. «Жолаушылар тасымалы» АҚ «Қала маңы тасымалы» филиалының директоры Сұлтан Табынбаев осы бағыттағы жұмыстар туралы баяндап берді, деп хабарлайды Rail-news.kz.

Кәсіпорын басшысының айтуынша, бүгінгі таңда аталған филиал 59 бағдарда жолаушылар тасымалын жүзеге асырады. Соның ішінде 7 бағдар бойынша тапсырыс беруші – ҚР Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі, бұл пойыздар облыстар арасында қатынайды. Мәселен, Нұр-Сұлтан станциясынан шығатын электр пойыздар құрамын филиал толық қамтамасыз етеді, атап айтқанда Павлодар, Көкшетау, Атбасар, Қарағанды қалаларына дейінгі барлық бағыт бойынша жолаушылар тасымалы қажеттілігін өтеп отыр.

– Жергілікті атқарушы органдар, яғни 6 облыс әкімдігінің тапсырысымен біз 21 әлеуметтік маңызды бағытта жолаушылар тасымалдаймыз. Бәрі де сол облыстар ішінде, сонымен қатар «ҚТЖ» ҰК» АҚ тапсырысы бойынша теміржол көлігі қызметкерлерін тасымалдауға 36 бағдар ұйымдастырылған. Алайда, бір айта кетерлігі, бұл пойыздарға шалғай станция, бекеттердегі тұрғындар да билет алып, отыра алады. Бізде сонымен қатар мұнай-газ саласы қызметкерлерін таситын екі коммерциялық бағдар бар: «Атырау-Мақат-Құлсары» және «Атырау -Мақат-Мұқыр» пойыздары. Міне, осы жергілікті пойыздардың үздіксіз, қауіпсіз және жайлы қозғалысын қамтамасыз ету – біздің кәсіпорынның негізгі міндеті, – дейді Сұлтан Табынбаев.

Соңғы екі жылда ел экономикасы және бірқатар салалар, соның ішінде көлік саласы коронавирус пандемиясына байланысты сын-қатерге ұшырады. Егер 2019 жылы аталған филиал 3 460 486 жолаушы тасымалдаған болса, 2020 жылы ол іс жүзінде екі есе азайып, 1 799 149 жолаушыға түсті. 2021 жылы қайта жанданып, жолаушылар ағыны 2,2 млн адамнан асты. Биыл да артып келеді. Бір ғана Наурыз мейрамы кезінде филиал республика бойынша шамамен 58 мың жолаушыны тасымалдаған. Әрине, бұған ауа-райының қолайсыздығы, қарлы боранның кесірінен автожолдардың жабылып қалғаны да әсер етті. Мұндай жағдайлар қыс пен көктем айларында жиі болып тұрады. Сол себепті алдын ала шаралар қабылданып, электр пойыздарға қосымша вагондар қосылған, ауа-райы нашарлаған сол күндері жолда қалған жолаушының көбін қала маңы тасымалы жеткізген. 

– Жаз мезгілінде жолаушылар тасымалына әдеттегідей сұраныс артатыны сөзсіз. Еңбек демалысы басталар кезде, әсіресе, Бурабай, Балқаш, Алакөл курорттық аймақтар бағытындағы бағдарларға сұраныс күрт өседі. Мәселен, ұлттық туризмді дамыту және жолаушылар сұранысын қанағаттандыру үшін тапсырыс беруші – Шығыс Қазақстан облысы әкімдігімен бірге құрамы бес вагоннан тұратын №457/458 Семей-Жалаңашкөл- Достық және №459/460 Өскемен-Жалаңашкөл пойыздары ұйымдастырылды. 2021 жылы осы екі пойыздың құрамындағы вагондар саны 10-нан 15-ке дейін көбейтілді. Биыл құрамдар схемасын тағы 3 вагонға көбейту жоспарланып отыр, – деп тарқатты сөзін мекеме басшысы.

Айтуынша, бүгінде елорда аумағында жолаушылар тасымалын қамтамасыз ету үшін электр пойыздардың жұмыс паркінде 17 құрамда 123 вагон бар. Соның ішінде 15 құрамды филиал «Вагонсервис» АҚ-дан, ал 2 құрамды басқа жеке компаниядан жалға алады.

– Қала маңы тасымалын мотор вагонды жылжымалы құраммен қамтамасыз етуге «ҚТЖ» ҰК» АҚ тарапынан үлкен мән берілді. 2003-2016 жылдар аралығында ресейлік «Демихов машина құрастыру зауыты» ААҚ- дан 13 құрам – 106 вагон және 2 вагоннан тұратын бір құрам, Песа (Польша) өндірген дизель-рельсті пойыздар алынды. Электр пойыз құрамдары үшінші класты, заманауи дизайндағы, желдеткіш, кондиционер жүйелері, салон мен тамбурында бейнебақылау бар вагондардан жасақталған, – дейді С.Табынбаев.

Адамдардың қимыл-қозғалысы шектеулі топтарына қолайлы болу үшін елорданы Қарағанды, Көкшетау және Атбасармен байланыстыратын 4 электр пойызында мүмкіндігі шектеулі жандарды түсіріп-мінгізуге арналған көтергіштер орнатылып, арбада отыратын мүгедектерге арналған орындар бөлінген, олар қауіпсіздік белдіктері, арбаны бекіту құрылғылары, жолсерікті шақыру тетіктерімен қамтылған. Ал көзі нашар көретін жолаушылар үшін Брайль қарпімен жазылған ақпараттық тақтайшалар орнатылған.

Филиал басшысы шешімін күткен мәселелерімен де бөлісті. Айтуынша, 2022 жылдың соңында 10 вагонның, келесі жылы 8 вагонның жарамдылық мерзімі бітеді. Осыған орай «ҚТЖ» ҰҚ» АҚ және «Жолаушылар тасымалы» АҚ басшылығы тарапынан қазіргі таңда әлеуетті электр жылжымалы құрам өндірушілерді іздеу және оларды сатып алу жолдары қарастырылуда екен.

Жаңалықтар
02.10.2025
ҚТЖ мен AD Ports Group ынтымақтастық перспективаларын талқылады
Аймақтар / Бейнелер
02.10.2025
Сексеуіл станциясында өткел ғимараты пайдалануға берілді
Аймақтар
02.10.2025
Ардагер теміржолшыларға құрмет көрсетілді
Жаңалықтар
02.10.2025
Jibek Joly туристік пойызы келесі сапарға дайындалуда
Аймақтар
02.10.2025
Жем локомотив пайдалану депосына – 120 жыл
Жаңалықтар
01.10.2025
ТХКБ үшін жаңа серпін: Қазақстан, Әзірбайжан және Грузия стратегиялық құжатқа қол қойды
Станция тынысы
01.10.2025
Достық станциясы — Қазақстан мен Қытай арасындағы негізгі көлік торабы
Жаңалықтар
01.10.2025
Алматыда Түркі мемлекеттері ұйымы көлік министрлерінің VIII кездесуі өтті
Әлемде
01.10.2025
Бүгіннен бастап Қытай пойызға қағаз билеттерді қолдануды тоқтатты
Әлеумет
01.10.2025
Бершүгір станциясында теміржолшыларға арналған спорт кешені ашылды
Жаңалықтар
01.10.2025
Экологтарға арналған оқытуда қалдықтарды бөлек жинау мен жаңа кодекс нормалары талқыланды
Жаңалықтар
01.10.2025
New Silk Way: ҚТЖ еуразиялық транзитте стратегиялық көшбасшылықты күшейтуде
Жаңалықтар
30.09.2025
Пойыздан кешіккен бойжеткен машинист кабинасына тас лақтырды
Жаңалықтар
30.09.2025
Алматыда «New SilkWay» бизнес-форумы өтіп жатыр
Жаңалықтар
30.09.2025
Президент: Қазақстан арқылы әлемнің ең ірі сауда нарығына 5 теміржол дәлізі өтеді
Жаңалықтар
30.09.2025
Мемлекет басшысы «Достық – Мойынты» теміржолының екінші желісін іске қосты
Трансформация
30.09.2025
Локомотив құрастырудың жаңа деңгейі
Жаңалықтар
30.09.2025
«НR-өндіріс серпіні»: Маңызды жобалар алаңы
Қауіпсіздік
30.09.2025
Қараусыз мал мен құлаққаптағы адам – пойыз қозғалысына қауіп
Аймақтар
30.09.2025
Құрылғылар сенімділігі күмән туғызбайды