Қозғалыс саласында - 43 жыл

ҚТЖ келбеті
28.12.2020, 19:09
Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Қазақстан теміржолына жарты ғасырдан астам уақыт қызмет көрсетіп тұрған Опорная станциясы Маңғыстаудың Бейнеу ауданында орналасқан. 1964 жылы іргетасы қаланған станция түбек теміржолының дамуымен бүгінде қайта дәуірлеуде.

Қазірде станцияның құрамына екі жағындағы 464, 465 бекеттері кіреді. Пойыздарды қабылдап-жөнелтуге арналған 4 жолы, жүктерді тиеп-түсіруге арналған 3 тұйық жолы бар станцияға 6 кірме жол тағы жалғасқан. 

Опорная станциясы мен екі бекетте бес жүк қабылдап-алушы, екі пойыз құрастырушы, екі жүк кассирі, 11 кезекші – барлығы 22 адам теміржолдың бар жұмысын қамтамасыз етіп отыр.

Станция тізгіні көп жылдан бері кәнігі теміржолшы Мұртаза Алдоңғаровтың қолында. 

– Бізден тиелетін жүктің негізін газ-конденсат, мұнай өнімдері құрайды. Махамбет, Қазақстан станцияларына жібереміз. Бұрын шетелдерге күніне 30-40 вагон мұнай жіберетін едік. Станцияның техникалық мүмкіндігі шектеулілігіне қарамастан еңбек қауіпсіздігін, маневрлік құрамалардың қозғалыс қауіпсіздігін сақтай отырып күніне 80-90 вагонға дейін түсірген кездеріміз болды, – дейді станция басшысы.

Мұртаза Күмісбайұлы теміржолдағы еңбек жолын 1976 жылы бастаған. 1958 жылы Құлсары кентінде туған Атыраудың тумасы Маңғыстау теміржолына 1979 жылы келіпті. Оған дейін Құлсары белгі беру және байланыс дистанциясында электромонтер болған. 1979 жылы Батыс Қазақстан темір жолы Гурьев бөлімшесінің Опорная станциясына пойыз құрастырушы болып орналасқан. 1987 жылдан Қаркөл станциясына кезекші болып ауысады. Кейін Опорная станциясына кезекші болып қайта келген. Алдымен Гурьев темір жол техникумын, кейін Ақтөбедегі Қазақ қатынас жолдары университетін сырттай оқып бітірген. 2007 жылы Опорная станциясының бастығы болып тағайындалып, күні бүгінге дейін жемісті еңбек етіп келеді. 

− Сол жылдары станцияда жұмыс қауырт болды, жан-жаққа, Украинаға, Финляндияға айына 700-800-дей мұнай тиелген вагондар жіберетінбіз. 2012 жылы денсаулығыма байланысты сұранып станция кезекшісі жұмысына ауыстым. Өткен жылы басшылыққа қайта келдім, – деген Мұртаза аға жұмысын алғаш бастаған жылдардан қызықты естелік айтып берді. 

− Пойыз құрастырушымын. Қыс айында совхоздың тұйық жолына 10 бос платформа беру керек болды. Ол кезде СМУ-дың вагон қалашығы қай жерде жұмыс бар, сол жаққа көшіп жүре беретін. Бізде тұрған «Московский» СМУ көшпекші болып, тез арада вагон беріңдер деген нұсқау келді. Сол вагондарды совхоздың тупигіне тепловоздың алдына салып итеріп келе жатырмыз, өзім бірінші вагондамын. Қыс қатты қаһарлы, қар қалың еді. Тұйық жол ұзын. Ортасына жақындағанда вагондар біртүрлі селкілдей бастады. Қарасам, 7 вагон жолдан шығып кетіпті. Қардың үстімен келе жатыр. Енді не істеу керек? Ол жерге автокран келе алмайды. Тұйық жолдың бір жағы щебень түсіру үшін қазылған оршұқыр. Екінші жағы басты жол. Қардың өзін тазалау екі күндік жұмыс. Не болса да тәуекел деп составты осы қалпымен кейін қарай тартуға оқталдым. Машинистке ақырындап кейін жүр деп жалаумен команда бердім, «өте жай» деп көрсетіп қоямын. Тепловоз артқа қарай тарта бастады. Мен тұрмын вагондардың доңғалағын бақылап. Қыстың күшті аязы, қардың қалың болуы және арасында сәл жібіп қайта қатуынан болар, вагондарым сол түскен күйімен қайта жүріп барып рельске мінді. Қуанғаннан қарға аунадым-ау…

Ертесіне бастығымыз шақырды, ұрса ма десем, алғыс айтты. «Кеше сені жалғыз жіберіппін, қар қалың, ескертуім керек еді. Сол сәтте бірден-бір дұрыс шешім қабылдағансың. Егер вагондар уақытында берілмей қалғанда, мына «мәскеуліктер» партия тапсырмасын орындамадыңдар деп бәрімізді құртатын еді деді», – деп сонау жиырма бес жасар жігіт кезінде бастан кешкен оқиғасын әңгімелеп күліп алды теміржолшы аға.

Бүгінде теміржолшы әулетінің негізін қалаушы «ақсақал» атанған Мұртаза Алдоңғаровтың екі ұлы да теміржолшы, бірі – бекет кезекшісі, екіншісі – байланыс механигі. 

ҚТЖ келбеті
26.07.2025
ҚТЖ машинисі ТМД елдері арасында кәсіпқойлар чемпионатында жүлделі орынға ие болды
Жаңалықтар
25.07.2025
Теміржолшылар өткелдерде рейд жүргізуде
Жүк тасымалы
25.07.2025
Тариф өсімі: кімге тиімді, кімге тиімсіз?
Инфрақұрылым
25.07.2025
Шымкенттегі теміржол өткелінде төрт жолақты көпір құрылысы қарқын алды
Аймақтар
25.07.2025
Жұмыла көтерген жүк жеңіл
Аймақтар
25.07.2025
Ұлы Абайдың ізімен...
Спорт
25.07.2025
ЦЖС командасы шағын футбол турнирінің жеңімпазы атанды
Жаңалықтар / Мұрағат
25.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №56 25 шілде 2025 жыл
ҚТЖ келбеті
24.07.2025
Астанада локомотив бригадалары арасында байқау өтті
Аймақтар
24.07.2025
Семей жол дистанциясында еңбек жағдайы жақсаруда
Қауіпсіздік
24.07.2025
Балалар қауіпсіздігі бәрінен маңызды
Жолаушылар тасымалы
24.07.2025
«Астана-Павлодар» қала маңы электр пойызының қозғалыс кестесі жаңартылды
Қауіпсіздік
24.07.2025
Машинист дер кезінде әрекет етіп, жолдағы әйелді аман алып қалды
Әлеумет
23.07.2025
Жаз қызығы жалғасуда
Әлеумет
23.07.2025
Медициналық пойыз Қостанай ауылдарына қызмет көрсетіп жатыр
Әлемде
23.07.2025
Орталық Азия Ауғанстанды үнді мұхитына шығатын дәліз ретінде көреді
Жүк тасымалы
23.07.2025
Орта дәліз: Қытай, Қазақстан және Әзербайжан ынтымақтастығы күшейе түсті
Әлемде
23.07.2025
Ұлыбританияда Stadler 99 сериялы жаңа локомотиві таныстырылды
Жаңалықтар
23.07.2025
ҚТЖ бөгде адамдардың темір жолға шығуының алдын алуда
Жүк тасымалы
22.07.2025
Шаньси провинциясынан алғашқы контейнерлік пойыз Орта дәлізбен Әзірбайжанға жөнелтілді