Апатты жағдайда белгі беретін петарда құрылғысы жайлы не білеміз?

Қауіпсіздік
23.12.2022, 10:49
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Құрамында пиротехникалық қоспа бар петарда – темір жолда орын алған апатты жағдайда белгі беретін құрылғы ретінде қолданылады. Яғни, жарылыс салдарынан шыққан дыбыс арқылы локомотив машинисіне белгі беріледі.

Темір жолдағы нұсқаулықта петарданы пайдалану құқығы машинист пен оның көмекшісіне немесе өткел кезекшілеріне берілген. Мысалы, егер локомотив машинисі жол бойында қауіп-қатерді байқаса, радиобайланыс арқылы дереу тиісті мамандарға хабар берілген соң ақаулы рельске дейін пойыз тоқтап үлгеретін белгілі қашықтықта петарданы орнатуға кіріседі.

Арыс жол дистанциясына қарасты Шағыр теміржол өткелінің кезекшісі Ғалымжан Сапарханұлының айтуынша, петарданы орнатудың өзіндік тәртібі бар. Рельс үстіне 20 метрлік арақашықтықты сақтай отырып, екеуін машинист отыратын оң жақ бетке, біреуін машинист көмекшісі отыратын сол жақ бетке қояды.

– Алайда, жол үстіне қойылған петарданы машинистер байқамаған жағдайда пойыздың алғашқы доңғалақтары басып өткен соң оң жақ, сол жақтан алма-кезек гүрс еткен дыбыс шығады. Сол дыбыс естілгенде локомотив тізгіндеген машинистер оқыс тежеу беріп, пойызды тоқтатады. Алдағы апаттың алдын алу осылай жүзеге асырылуы тиіс. Дегенмен, бүгінде бұл құрылғы теміржол саласында пайдаланылмайды десек болады, әйтсе де, қауіпсіздікті қамтамасыз ету мақсатында қолданыстан да шығарылмаған. Мәселен, біздің Арыс пен Сарыағаш телімінің бойындағы өткелде петарданың 12 данасы сақтаулы. Өткел кезекшісі болған соңғы 7 жылда бірде-бір рет аталған құрылғыны қолданбадық. Десек те, пайдасыз деп қолданыстан шығармаған. Керісінше, Арыстағы арнайы мекемеде сала мамандарын оқытып, петарданы қалай қолдануды үйретеді, – дейді өткел кезекшісі.  

 

Әлеумет
23.07.2025
Жаз қызығы жалғасуда
Әлеумет
23.07.2025
Медициналық пойыз Қостанай ауылдарына қызмет көрсетіп жатыр
Әлемде
23.07.2025
Орталық Азия Ауғанстанды үнді мұхитына шығатын дәліз ретінде көреді
Жүк тасымалы
23.07.2025
Орта дәліз: Қытай, Қазақстан және Әзербайжан ынтымақтастығы күшейе түсті
Әлемде
23.07.2025
Ұлыбританияда Stadler 99 сериялы жаңа локомотиві таныстырылды
Жаңалықтар
23.07.2025
ҚТЖ бөгде адамдардың темір жолға шығуының алдын алуда
Жүк тасымалы
22.07.2025
Шаньси провинциясынан алғашқы контейнерлік пойыз Орта дәлізбен Әзірбайжанға жөнелтілді
Жаңалықтар
22.07.2025
ҚТЖ-да Қазақстан мен Грузия логистика мәселелерін талқылады
Жүк тасымалы
22.07.2025
Алдағы маусымнан не күтеміз?
Жаңалықтар
22.07.2025
Алматыда қоймадан шыққан жалынды жоюға өрт сөндіру пойызы қатысты
ҚТЖ келбеті
22.07.2025
Атакәсіпке адалдық: машинист Ерлан Бегимов туралы бір үзік сыр
Әлеумет
22.07.2025
Теміржолшы әулеті «Дарынды отбасы» номинациясын жеңіп алды
Станция тынысы
22.07.2025
Қазалы – мамандар ұстаханасы
Жаңалықтар / Мұрағат
22.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №55 22 шілде 2025 жыл
Жүк тасымалы
21.07.2025
Қазақстан мен Грузия арасындағы теміржол жүк тасымалының көлемі 159,5 мың тоннадан асты
Жаңалықтар
21.07.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық әріптестікті күшейтуде
Аймақтар
21.07.2025
«Білім экспресі» Абай елінде
Спорт
21.07.2025
Маңғыстауда теміржол барысы анықталды
Жүк тасымалы
21.07.2025
Биыл теміржол арқылы көмір экспорты 14%-ға өсті
Аймақтар
21.07.2025
Түлектерге кәсіби бағдар берілді