«100 вокзал» бағдарламасы қалай жүзеге асырылды

Станция тынысы
31.01.2022, 12:28
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Осыдан он жылдан астам уақыт бұрын елімізде «100 мектеп, 100 аурухана» бағдарламасы қабылданып, жүзеге асып жатты. Осы тұста Қазақстан темір жолында «100 вокзал» салу бағдарламасы қабылданды.

Кезінде теміржол көлігін реформалау кезінде жергілікті биліктің басқаруына өткен вокзалдардың дені тозып, оларды теміржолға қайтару мәселесі көтеріліп, 2011 жыл «Вокзалдар жылы» деп аталды. Шағын станцияларда 100 вокзал салып, 120 вокзалға күрделі жөндеу жүргізу жоспарланды. Сол жылдары жеке меншіктен 164 вокзал ғимараты қайтарылды. Жалпы компания басқаруында 303 вокзал болды.

Жаңа вокзалдар салу үшін олардың бірыңғай дизайны жасалып, пысықталды. Жаңа ғимараттар типіне қарай ең кішісі 18 шаршы метрден басталып, 125 шаршы метрлік көлемді құрады. Станциядағы жолаушыларға қызмет ету мүмкіндігіне қарай тұрғылықты халықтың көлемі мен жолаушылар нөпіріне қарай сараланып салынған бірінші типті вокзал тәулігіне 100 жолаушыға қызмет көрсетуге есептелінген. Екінші типтілері тәулігіне 50 адамға, үшінші типті вокзалда тәулігіне 10 адамға қызмет көрсетіледі деп жоспарланған.

Олардың ерекшелігі – модульдік типте салынғандығы. Әлем елдері тәжірибесіне сүйене отырып, құрас- тырмалы түрде каркастан қаңқасы жасалған вокзал ғимараттарын 20-30 жыл өткесін оңай бұзып, орнына басқасын салуға болады. Қабырға аралықтарына «сэндвич» деп аталатын құрылыс материалы қойылып, соның арқасында вокзал ішіне қыста суық, жазда ыстық өтпейді. Бөлме температурасы бірқалыпты сақталып тұрады. Санитарлық желілері ішінде. Жылуы электрлік жолмен қамтамасыз етілген. Вокзалдардың ана мен балаға арналған бөлмесі, билет кассасы, кезекшілер орны, жолаушылар отыратын зал мен вокзал бастығының бөлмесі бар.

Бүгінде жергілікті халық, әсіресе шағын бекеттерде жолаушылар бұл жаңа вокзалдардың игілігін көруде. «ҚТЖ» ҰК» АҚ – «Магистральдық желі дирекциясы» филиалы директорының вокзал шаруашылығы бойынша орынбасары Абай Сәбитұлының айтуынша, «100 вокзал» бағдарламасы аясында салынған вокзалдар негізінен өндірістік ғимарат болып саналады. Ол нысандар әр өңірдегі ПЧ, ШЧ мекемелерінің қарамағында жұмыс істеп тұр.

Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты
Жаңалықтар
18.07.2024
Биыл темір жол арқылы 757 мың тонна астық жөнелтілді
Инфрақұрылым
18.07.2024
Елімізде 2030 жылға дейін 180-нен астам теміржол станциясы жаңғыртылады
ҚТЖ келбеті
17.07.2024
Жаңақорғаннан – Түркісібке дейін...
Жүк тасымалы
17.07.2024
ТХКБ арқылы Қытай мен Еуропа арасындағы контейнерлік тасымал көлемі 12,8%-ға өсті
Жаңалықтар
17.07.2024
Үкімет Wabtec компаниясымен «жасыл» локомотивтер шығару жоспарын талқылады
Жолаушылар тасымалы
17.07.2024
Вокзалдарда «Күту парағы» қызметі бойынша кеңестер өткізіледі