ҚТЖ өкілдері астық экспорттаушылармен кездесті

Жүк тасымалы
04.09.2023, 10:53

Көкшетау және Петропавл қалаларында биылғы астықты тасымалдауды ұйымдастыру бойынша кеңестер өтті. Іс-шараға «Атамекен» ҰКП, «Астық Транс» АҚ өкілдері, астық өнімдерін экспорттаушылар мен трейдерлер қатысты, деп хабарлайды Rail-news.kz.

Қазақстанның солтүстік облыстары (Ақмола, Қостанай және Солтүстік Қазақстан) астық және ұнтақ өнімдерін өндіру бойынша көшбасшылар және елдегі астықтың ірі экспорттаушылары.

ҚТЖ деректері бойынша, 2022 жылдың қыркүйегінен 2023 жылдың маусымына дейін астық тиеу өткен жылмен салыстырғанда 29% өссе, ал экспорт – 33%. Ұнтақ өнімдерін тиеу 28%, экспорт 31% артты. Қазақстандықтар үшін тасымалдау 20% ұлғайып отыр.

 Жиында «ҚТЖ - Жүк тасымалы» ЖШС бас директорының орынбасары Нұржан Келбұғанов астық пен ұнтақ өнімдері экспортының үлесі тиісінше 82% және 76% дейін өскенін атап өтті. Өткен маусыммен салыстырғанда Өзбекстанға астық экспорты 31%, Тәжікстанға 30%, Ауғанстанға 48% артқан. Сарыағаш МАТП бағытында астық экспорты 33%, ұнтақ өнімдері 20% көбейді. Өзбек теміржол әкімшілігімен бірлескен жұмыстың арқасында өткелдің өткізу қабілеті тәулігіне 18-ден 30 пойызға дейін өсті.

Ағымдағы маусымда ҚХР-ға астық тасымалдау 4 есеге артып, 1,1 млн тоннаға жетті. Қытай тәулік сайын астық таситын көліктерде 2 құрамнан және жабық вагондарда бір құрамнан (қаптарға салынған), жөнелту маршруттарымен (бір жүк жөнелтушіден Алашаңқай станциясының бондтық  аймағында бір жүк алушының атына) қабылдауға дайын. Бұл ретте Қытай тарапы Алтынкөл-Қорғас өткелі арқылы контейнерлерде астық жүктерін тасымалдауды ұлғайтуды сұрайды. Астық жүктерін тасымалдаудың тиімді тәсілдерінің бірі тасымалдарды маршруттау болып қала береді. Маршруттаудың  75-80% дейінгі деңгейіне жету жоспарлануда.

Кеңесте «жасырын (сұр)» транзит схемасы бойынша шекара маңы елдерінен астық әкелу туралы айтылды. Соңғы жылдары астық импорты тек темір жол көлігімен жылына 1,5 млн тоннаға дейін өсті, соның салдарынан отандық нарық шығынға ұшырады.

Астық тиеу кәсіпорындарына демалыс және мереке күндері жұмыс істеуге, ал жүк жөнелтушілерге бір ай ішінде біркелкі жоспарлау мен жөнелтуді жүзеге асыруға кеңес беріледі. Экспорттаушыларға тиеу қуатын дамыту және кірме жолдарды жаңғырту қажеттігі атап өтілді – бұл астықты тиеп-жөнелту көлемін ұлғайтуға мүмкіндік береді. Кірме жолдардың едәуір бөлігі кеңестік кезеңде салынған және өткен ғасырдан бері жөнделмеген. Сонымен қатар, бірқатар элеваторлардың жеке локомотивтері мен вагон таразылары жоқ.

Қазақстанда шамамен 19 мың вагон бар, оның ішінде жалпы парктің 32% немесе «Қазтеміртранс» АҚ (КТТ) паркіндегі 6 мыңнан астам вагон. Қолданыстағы вагон паркі бүкіл егінді республикаішілік және экспорттық бағытта тасымалдауды қамтамасыз ете алады.

Айта кету керек, КТТ вагондарын жалға алу - нарықтан төмен, сондықтан жылжымалы құрамдар жүк жөнелтушілердің үлкен сұранысына ие. «Астық Транс» АҚ-ның астық тасығыштары бойынша да осындай жағдай, олардың ставкалары басқа меншік иелеріне қарағанда 50% төмен. Сондай-ақ, ұнтақ өнімдерін тасымалдау үшін көрші елдер теміржол әкімшіліктерінің вагондар паркі белсенді тартылуда. Бұл ретте вагондар станцияларға келіп, тұрып қалатын жағдайлар тіркеледі, бұл станциялардың өткізу қабілетін едәуір қысқартады. Мұндай жағдай Қостанай станциясында қалыптасты.

ҚТЖ биылғы егіннің астығын тиімді тасымалдауды қамтамасыз ету үшін барлық мүдделі тараптармен белсенді коммуникацияларды қолдайды.

 

Жүк тасымалы
01.07.2025
ҚТЖ желісі бойынша астық тасымалы 53%-ға өсті
ҚТЖ келбеті
01.07.2025
100 маман іріктелді
Инфрақұрылым
01.07.2025
Шымкент жолшылары асарлатып ауқымды жұмыс атқарды
Аймақтар
01.07.2025
Жұмысшыларды тасымалдайтын жаңа автобус пайдалануға берілді
Жаңалықтар
01.07.2025
Абай мұрасы насихатталды
Қауіпсіздік
01.07.2025
Теміржол нысандарындағы өрт қауіпсіздігі
Жаңалықтар / Мұрағат
01.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №50 01 шілде 2025 жыл
Аймақтар
30.06.2025
Күрделі жөндеу жұмыстары нәтижесін беруде
Станция тынысы
30.06.2025
Семей станциясы үздік атанды
Әлеумет
30.06.2025
Айназдың алғашқы жеңісі
Жаңалықтар
30.06.2025
"Қазақстан темір жолы" төрт жылда неге қол жеткізді?
Жаңалықтар
30.06.2025
Нұрлан Сауранбаев Көлік министрі болып тағайындалды
Жолаушылар тасымалы
30.06.2025
ҚТЖ Ақтөбе – Астана бағыты бойынша қосымша пойыз тағайындады
Жаңалықтар
30.06.2025
Түрік компаниясы елімізде логистикалық инфрақұрылымға инвестиция салмақ
Инфрақұрылым
28.06.2025
Елімізде теміржол желісіне ауқымды жаңғырту жүргізуде
Жаңалықтар
27.06.2025
Варшавада ТХКБ дамыту жөніндегі жұмыс тобының отырысы өтті
ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Вагон қозғалысын реттеушілер жайлы бір үзік сыр
Инфрақұрылым
27.06.2025
Маңғыстау теміржолы күрделі жөндеуге күш салуда
ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Қырық жыл кешіккен шындық
Әлеумет
27.06.2025
Балалар жазы көңілді