Құнын жоғалтпаған құрылғылар

ҚТЖ келбеті
05.09.2024, 09:27
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Арыс белгі беру және байланыс дистанциясы 242 шақырымға созылған жол бойында орналасқан 1 037 белгі беру құрылғысын күтіп-баптаумен айналысады. Қазір технология дамыған заман десек те, мамандардың сауатты күтімі мен модернизациядан өткізуінің нәтижесінде өзегі өзгермеген және қызмет көрсету сапасы төмендемеген құрылғылар құнын жоғалтпағанына күмән келтіруге болмайды.

Дистанцияға ат басын бұрған біз жөндеуден шыққан белгі беру құрылғыларын компьютерлік тексеруден өткізіп отырған аға электрмеханик Гауһар Әлімованы жолықтырдық. Жөндеу технологиялық учаскесінің тәжірибелі маманы осы мекемеде жиырма жылдан бері еңбек етіп келеді. Гауһар Ерсенбайқызының жұмысы оңай емес, негізгі жұмысы жөндеу технологиялық учаскесінің жұмысын үйлестіру, жүргізу болып табылады. Атап айтқанда, СОБ құрылғыларына техникалық қызмет көрсету мен жөндеуден бөлек, ақаудың себебін талдау мен оларды жою және алдын алу тетіктерін ұйымдастыру. Техникалық құжаттамаларды реттеу мен материалдық-техникалық қажеттіліктермен қамтамасыз ету. Сондай-ақ жөндеуден өткен СОБ аспаптарын тиісті перегон мен станцияларға тасымалдауды, қозғалыс қауіпсіздігі мен еңбек қорғауды, өрт және экологиялық қауіпсіздікті қамтамасыз етуге де осы лауазым иесі жауапты. Оған қоса ай сайынғы және жылдық жоспарды дайындап, аспаптарды кезең-кезеңмен бекітілген нұсқаулық бойынша ауыстырып отыруды қадағалау да аға электромеханиктің негізгі міндеттерінің бірі.

Бүгінгі таңда 300-ге жуық қызметкердің басын қосқан ШЧ-38 мекемесінің, соның ішінде дистанция жұмысының өзегі – жөндеу технологиялық учаскесінің қызметкерлері цехта түрлі деңгейлі қызметтер көрсетеді. Мұнда жеткізілген құрылғыны ең алдымен реттеушілер бірінші кезеңдегі тексерістен өткізеді. Кем-кетігі жөнделген соң, үшінші кезеңде ғана компьютерлік тексерістен өткізу үшін аға электромеханиктердің қолына түседі.

– Біз ең алдымен құрылғының қалыпты жағдайда жұмыс істеп тұрғанына көз жеткізуіміз керек. Содан соң пломба қойып, тиісті құжаттарын толтырып, негізгі қызмет көрсету учаскесіне жібереміз. Міне, механикалық жөндеуден кейінгі компьютерлік сараптама жасау дегеніміз осы, – дейді ол.

Қазіргі кезеңді ескі мен жаңаның түйіскен тұсы десе де болатындай. Себебі темір жолда заманауи технологиялық жетістіктер қолданысқа енумен қатар, пайдаланылып жатқанына 30-40 жылдан асқан құрылғылар да жоқ емес. Алайда, осы құрылғылардың сыртқы қорабы мен функционалдық міндеті сол қалпы демесек, ішкі бөлшектері үнемі жаңартылып, уақыт талабына сай модернизациядан өтіп тұратын өте сапалы дүниелер.

– Айталық, мен тексерістен өткізіп жатқан мына құрылғы шойын жол жиегіндегі бағдаршамдардың қалыпты жұмыс істеуін қамтамасыз ететін реле. Осының ұсақ-түйек бөлшектерін ауыстыру арқылы бірнеше жылдан бері пайдаланылуда. Бұл сапалы құрылғы болғандықтан да оны қолданыстан шығарудың еш қажеттілігі жоқ, – дейді Гауһар Ерсенбайқызы.

Ал жөндеу технологиялық учаскесі деп аталатын бұл цехта компьютерлік сараптама қалай жасалады десек, ол да бір қызық дүние екен. Тексерілетін құрылғыны компьютердің штепсельдеріне жалғаған соң, оның барлық параметрлік көрсеткіштері экранда көрініс береді. Яғни, мұнда монтаждық кестелер тексеріліп, диодтардың номиналдары техникалық картаға сәйкес немесе сәйкес еместігі анықталады. Экрандағы санды деректердің кейбірі талапқа сай болмай шықса, әлгі құрылғы қайта жөндеуге жіберіледі.

Осылайша, уақыт сынынан өткен құрылғылар бірнеше қайтара тексеру арқылы кем тұсы түзеліп, жарамдылық мерзімі ұзарып, өміршең құрылғыларға айналады.    

 

Жаңалықтар
11.12.2025
Ауа райы нашарлаған кезде ҚТЖ пойыздардың қауіпсіз қозғалысын қамтамасыз ету үшін қосымша шаралар енгізеді
ҚТЖ келбеті
11.12.2025
Машинистен профессорға дейін: Ибрай Бисалиевтің еңбек белестері
Аймақтар
11.12.2025
Күзет қырандарына құрмет
Аймақтар
11.12.2025
«TemirSkills – 2025» кәсіби шеберлікті шыңдайды
Жолаушылар тасымалы
10.12.2025
Жаңа жыл қарсаңында қала маңы пойыздары қосымша 3 мыңнан астам жолаушыны тасымалдайды
Жаңалықтар
10.12.2025
ҚТЖ-да Alstom-ның қатысуымен жыл сайынғы техникалық семинар өтті
Сұхбат
10.12.2025
Мүмкіндігі мол мұнайлы аймақ
Жаңалықтар
10.12.2025
ҚТЖ-да XIV республикалық жастар форумы басталды
Әлемде
10.12.2025
Қытай ЖТС бойынша жүкті экспресс-жеткізудің жаңа сервисін іске қосты
Инфрақұрылым
09.12.2025
Президент тапсырмасы бойынша ҚТЖ 4 мың шақырымнан астам темір жолды жөндеді
Жүк тасымалы
09.12.2025
2025 жылдың 10 айында теміржол көлігімен 380 млн тоннадан астам жүк тасымалданды — Көлік министрлігі
Жүк тасымалы
09.12.2025
Қытайға теміржол экспорты 11%-ға өсті
Сұхбат
09.12.2025
Астық экспорты және вагон кептелісі: негізгі себептер мен шешімдер
Қауіпсіздік
09.12.2025
Дайындықтарын шыңдады
Станция тынысы
09.12.2025
Жосалы станциясы жылды табысты қорытындылады
ҚТЖ келбеті
09.12.2025
Маңғыстаулық жас маман Қуандық Боқаев жастар сыйлығының лауреаты атанды
Жолаушылар тасымалы
09.12.2025
ҚТЖ жаңа жылдық мереке кезінде қосымша пойыздар шығарады
Аймақтар
09.12.2025
Аға буынның айтары бар
Жаңалықтар / Мұрағат
09.12.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №102 09 желтоқсан 2025 жыл
Жаңалықтар
08.12.2025
Елордалық 1200 астам оқушы мен студент Теміржол көлігі мұражайында болды