Пойыздың «Қара жәшігі»

ҚТЖ келбеті
30.01.2025, 09:05
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Көпшілік ұшақтың «қара жәшігі» болатынын білгенімен, мұндай құрылғы пойызда да бар екенін біле бермейді. Мамандар арасында «Дешифрлеу күшейткіші» деп аталатын құрылғы осы «қара жәшіктің» қызметін атқарады. Ал онымен ел ішінде жүрген барлық локомотивтер жабдықталған.  

Оны күтіп, баптау мен қалыпты жағдайда жұмыс істеуін қамтамасыз ететін электромеханик Гүлнәр Бердіқұлова бізге бұл жөнінде кең ақпарат берді.   

 

– Жалпы, «дешифратор усилитель» құрылғысын ТЭМ-2 тепловозының немесе локомотив атаулының «жүрегі» немесе «миы» десек те болады. Өйткені мұның көмегімен тұтас жылжымалы құрамның бойына «қан жүгіріп», алып техника толық басқарылады. Сонымен қатар қашықта тұрған теміржолдағы бағдаршамның қандай түске жанып тұрғаны осы шағын қобдишадай құрылғы бетіндегі шам арқылы анық көрінеді. Мысалы пойыздың жолы ашық тұрғанымен, бағдаршамның қай түсі жанып тұрғанына машинистің көзі анық жетпейтіні белгілі. Ал күн райы тұманды болса, ол тіпті мүмкін емес. Сондай сәтте машинистер бағдаршамның қай түсте жанып тұрғанын осы «ДУ» құрылғысындағы бармақтың басындай ғана лампадан нақтылап жатады. Яғни локомотив кабинасындағы табло қашықтағы бағдаршамның белгісі қандай екенін анық көрсетіп береді.

– ДУ істен шыққанда жауапты мамандар оны локомотивтен шешіп, біздің цехқа алып келеді. Біз осы «қара жәшікті» ашып, қопарып, қай шамы, не себептен жанбай қалғанын тексереміз. Құрылғы стендке қойылғанда кем-кетігі бірден анықталады. Көп жағдайда оның сигнал беру қуатын бір-біріне өткізетін қаңылтыр тілшелердің бір-біріне жабысып қалуы жиі қайталанады, – дейді Гүлнәр Оңалбекқызы.

Әрине ең алдымен «қара жәшік» қобдишасы шаң-тозаңнан тазартылып, диагностика жасалады. Ал ақау анықталғанда төмен кернеулі электрдәнекерлеу құрылғысымен сымдар жалғанады.

Негізінен мұндай құрылғыларды қалпына келтіруге 6 сағат уақыт беріледі. Бірақ Гүлнәр секілді білікті мамандардың арқасында локомотивтер 1,5-2 сағат ішінде жолға шығып жатады. Техникалық нұсқаулықта жоспарлы 6 сағат жалпы олқылықты қалпына келтіріп, жөндеп шығару үшін қажет деп көрсетілген. Алайда, іс-жүзінде алдын ала қалпына келтіріліп, дайындалған ДУ құрылғысын ауыстыру арқылы уақыт үнемделеді. Бұл да бір тәжірибеден туындаған тапқыр шешім болса керек. Ал локомотивтің құрылғысын едел-жедел ауыстырып, аттандырған соң одан шешіп алынған құрылғы асықпай жөнделіп, кем-кетігі түзеледі де резервке қойылады.

Гүлнәр Оңалбекқызының айтуынша, бүгінде осы бір жинақты ДУ құрылғысының 16 және 25 келілік екі түрлі қобдишасы бар. Шымкент қаласының локомотив пайдалану депосында орналасқан цехта аталған құрылғы түрлерінің әр бірінен кемі 3-4 жинағы резервте дайын тұрады. Негізінен жарты жыл сайын ауыстырып немесе қайта тексерістен өткізілуі тиіс ДУ құрылғысына қатысты жұмыстардың бәрі де осы цехта орындалады.

 

Жүк тасымалы
06.02.2025
Былтыр қостанайлық теміржолшылар 26,5 млн тоннадан астам жүк тиеді
Аймақтар
06.02.2025
Теміржолшылар балық аулап жарысты
Жаңалықтар
06.02.2025
Грузияның Премьер-министріне еліміздің теміржол тасымалы саласындағы цифрлық шешімдер таныстырылды
Жаңалықтар
06.02.2025
Машинажасау саласы: рекордтық көрсеткіш
Жаңалықтар / Инфрақұрылым
06.02.2025
Абай облысында теміржол инфрақұрылымын дамыту қалай жүріп жатыр?
Әлемде
06.02.2025
Әзербайжанның Зиря портынан алғашқы пойыз жөнелтілді
Жолаушылар тасымалы
06.02.2025
Наурыз мейрамына орай «Керуен Экспресс» және «Jibek Joly» туристік пойыздары жолға шығады
Станция тынысы
06.02.2025
Манкент – Шымкенттің қақпасы
Жүк тасымалы
06.02.2025
Қазақстан жүк тасымалы бойынша Грузиямен байланыстарын нығайтуда
Жаңалықтар
05.02.2025
Көлік полицейлері теміржол оқиғаларын тергеу бойынша семинар өткізді
Аймақтар
05.02.2025
Теміржолшының киімі талапқа сай ма?
Аймақтар
05.02.2025
Көктемгі су тасқынына дайындық басталды
Жаңалықтар
05.02.2025
«Самұрық-Қазына» мен Wabtec басшылары серіктестік мәселесін талқылады
Жаңалықтар
05.02.2025
ҚТЖ 2024 жылы атмосфераға шығарындылар мен қалдықтар көлемін азайтты
Әлемде
05.02.2025
Түркиядағы жаңа мультимодальды терминал 2025 жылы іске қосылады
Жаңалықтар
05.02.2025
Темір жол машинасын жасау саласында 3 мыңнан астам жұмыс орны ашылады
Жаңалықтар
04.02.2025
Теміржолшылар мен тыл қызметкерлері әскери техниканы тиеу және түсіру сынағын өткізді
Жаңалықтар
04.02.2025
«Jibek joly» наурызда жолға шығады
Жүк тасымалы
04.02.2025
ҚТЖ желісі бойынша Орталық Азия елдеріне жаңа астық экспорты 36% артты
ҚТЖ келбеті
04.02.2025
Қиын жылдар бізді шыңдады