Түйсігі алдаған емес

ҚТЖ келбеті
31.01.2020, 13:42
Жансая Сыдықбай

Шымкент қаласы бойынша меншікті тілшісі

Отыз бес жылдан бері Арыс вагон пайдалану депосында вагон қараушы болып еңбек ететін Асан Ахашевтің тәжірибесі жетеді. Бүгінде аға тексерушіжөндеуші болып жастардың тәлімгер ұстазына айналуы да бекер болмаса керек.

Әріптестері оның ерекше қағылез, қырағы, еңбекқор, бәрінен бұрын вагондар ақауын дәл басып танитын ерекше қасиетін сүйсіне әңгімелейді.

«Талай апаттың алдын алған майталман ғой» десті бірауыздан. Әдетте вагон қараушылар күніне 20-дан астам құрамды қарап, шығарып салады. Әрбір құрам 60-65 вагоннан құралады. Вагонның техникалық жағдайын вагоншылар арнайы құрылғылар көмегімен, дөңгелекке арнайы балғамен ұрып тексеріп, ақаулы-ақаусызын өздеріне ғана тән белгі бойынша анықтайды. Арыс вагондарды тексеру қосынында 23 вагон қараушы еңбек етеді. Жұмыс тәулік бойы, ауысым таңғы сағат 9.00-де басталып, кешкі 21.00-ге дейін жалғасады. Екі күн демалып, екі күн жұмысқа шығады.

«Жұмыстың оңайы жоқ. Қай жұмыстың болсын қиындығы да, қызығы да қатар жүреді ғой. Вагондарды тексерген кезде ең бірін ші назар аударатын нәрсе, ол қырағылық пен мұқияттылық, әрине, сонымен қатар біздің кәсіпке ұзақ жылдар төселген жандарда интуиция деген де қалыптасады. Мені, мысалы, сол түйсігім алдаған емес. Кейде бір тексеріп өткен құрамға қайта оралып, көңіліме күдік ұялатқан вагонға қайта барам, сырт көзге ештеңе көрінбейді, бірақ дыбысталуынан бір шуылды сезгендей боласың, айналып келгенде сол доңғалақтан ақау шықса, яғни интуицияң сені жетелеп келді деген сөз. Жалпы, вагондарды тексеру тәртібін түсіндіре кетсек, алдымен вагондарды балғамен ұрып көреміз. Бас жағындағы болттары екі рет дыбыс берсе, демек ақау бар деген сөз. Дөңгелектің артқы жағын қараймыз. Ақау тапқан жағдайда, біріншіден, вагонды ағытатын және ағытпайтын кезі болады. Вагон екіге бөлінеді: тежегіш, жүретін бөлігі. Кейде ақаулар тежегіштен, құрылғыдан да шығып жатады. Егер тез арада жөндеуге келетін болса, сол жерде жөндейміз. Егер ұзақ жөндеуді қажет ететін болса, ол вагонды құрамнан ағытып аламыз. Оның орнына басқа тағы бір вагон қосады», – деп тәптіштей түсіндірді тәжірибелі вагон қараушы. 

Жаңалықтар
26.04.2024
Теміржолшылар «Қазақтың Ахаңы» атты бейнеролик түсірді
Аймақтар
26.04.2024
Модульдік үй-жайлар теміржолшылар игілігіне қызмет етуде
Жаңалықтар / Мұрағат
26.04.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №36 26 сәуір 2024 жыл
Жаңалықтар
25.04.2024
Қазақстан трансауған темір жол құрылысына қатысуға дайын
Спорт
25.04.2024
Маңғыстауда еңбекті қорғау күніне орай турнир өтті
Станция тынысы
25.04.2024
Су басу: қауіптің беті қайтты
Әлеумет
25.04.2024
Теміржолшылар ҰОС ардагеріне шипажайға жолдама сыйлады
Қауіпсіздік
25.04.2024
Ақау тапқан вагон қараушы марапатқа ұсынылды
Аймақтар
25.04.2024
Ақтөбедегі теміржолшылар музейі тұтас бір дәуірді көз алдыңа әкеледі
Жаңалықтар
25.04.2024
ҚТЖ локомотивтерін жазғы тасымалға дайындауда
Жолаушылар тасымалы
24.04.2024
ҚТЖ жолаушыларға сапарларын алдын ала жоспарлауды ұсынады
Жаңалықтар
24.04.2024
Салалық жоғары оқу орындары мен колледждердің оқытушылары ҚТЖ-да біліктілігін арттырды
Цифрландыру
24.04.2024
Көлік министрлігінде теміржол саласын цифрландыру мәселесі қаралды
Әлемде
24.04.2024
Қытай темір жолдары бірінші тоқсанда миллиардтан астам жолаушы тасымалдады
Темір жол тарихы
24.04.2024
Қазақстан темір жолына 120 жыл. Тәуелсіздік жылдары еңсерілген белестер
Қауіпсіздік
23.04.2024
Ақтөбе теміржолында 90 азамат әкімшілік жауапкершілікке тартылды
Қауіпсіздік
23.04.2024
Теміржол аумағында терроризм акті жасалған жағдайда қалай әрекет ету керек?
Аймақтар
23.04.2024
Жол жиегі күлтөкпеге айналып барады
Станция тынысы
23.04.2024
Студенттер Тараз станциясына экскурсия жасады
Аймақтар
23.04.2024
Семейлік теміржолшылар жылыту маусымын қорытындылады