Түйсігі алдаған емес

ҚТЖ келбеті
31.01.2020, 13:42
Жансая Сыдықбай

Шымкент қаласы бойынша меншікті тілшісі

Отыз бес жылдан бері Арыс вагон пайдалану депосында вагон қараушы болып еңбек ететін Асан Ахашевтің тәжірибесі жетеді. Бүгінде аға тексерушіжөндеуші болып жастардың тәлімгер ұстазына айналуы да бекер болмаса керек.

Әріптестері оның ерекше қағылез, қырағы, еңбекқор, бәрінен бұрын вагондар ақауын дәл басып танитын ерекше қасиетін сүйсіне әңгімелейді.

«Талай апаттың алдын алған майталман ғой» десті бірауыздан. Әдетте вагон қараушылар күніне 20-дан астам құрамды қарап, шығарып салады. Әрбір құрам 60-65 вагоннан құралады. Вагонның техникалық жағдайын вагоншылар арнайы құрылғылар көмегімен, дөңгелекке арнайы балғамен ұрып тексеріп, ақаулы-ақаусызын өздеріне ғана тән белгі бойынша анықтайды. Арыс вагондарды тексеру қосынында 23 вагон қараушы еңбек етеді. Жұмыс тәулік бойы, ауысым таңғы сағат 9.00-де басталып, кешкі 21.00-ге дейін жалғасады. Екі күн демалып, екі күн жұмысқа шығады.

«Жұмыстың оңайы жоқ. Қай жұмыстың болсын қиындығы да, қызығы да қатар жүреді ғой. Вагондарды тексерген кезде ең бірін ші назар аударатын нәрсе, ол қырағылық пен мұқияттылық, әрине, сонымен қатар біздің кәсіпке ұзақ жылдар төселген жандарда интуиция деген де қалыптасады. Мені, мысалы, сол түйсігім алдаған емес. Кейде бір тексеріп өткен құрамға қайта оралып, көңіліме күдік ұялатқан вагонға қайта барам, сырт көзге ештеңе көрінбейді, бірақ дыбысталуынан бір шуылды сезгендей боласың, айналып келгенде сол доңғалақтан ақау шықса, яғни интуицияң сені жетелеп келді деген сөз. Жалпы, вагондарды тексеру тәртібін түсіндіре кетсек, алдымен вагондарды балғамен ұрып көреміз. Бас жағындағы болттары екі рет дыбыс берсе, демек ақау бар деген сөз. Дөңгелектің артқы жағын қараймыз. Ақау тапқан жағдайда, біріншіден, вагонды ағытатын және ағытпайтын кезі болады. Вагон екіге бөлінеді: тежегіш, жүретін бөлігі. Кейде ақаулар тежегіштен, құрылғыдан да шығып жатады. Егер тез арада жөндеуге келетін болса, сол жерде жөндейміз. Егер ұзақ жөндеуді қажет ететін болса, ол вагонды құрамнан ағытып аламыз. Оның орнына басқа тағы бір вагон қосады», – деп тәптіштей түсіндірді тәжірибелі вагон қараушы. 

Жаңалықтар
15.11.2025
ҚТЖ мен O'ТУ үйлестіруді күшейтеді: жүктемесі жоғары бағыттарда жедел шаралар қабылданды
Жаңалықтар
14.11.2025
Астанада «Пойыздар қозғалысы қауіпсіздігі бойынша үздік тәжірибелер» байқауының жеңімпаздары марапатталды
Инфрақұрылым
14.11.2025
Биыл 1400 шақырым жол жөнделді
Инфрақұрылым
14.11.2025
Ірі жобалар – игі істер бастауы
Инфрақұрылым
14.11.2025
Манкент вокзалы жаңа келбетке енеді
Инфрақұрылым
14.11.2025
Құрылыс жұмыстары қызу жүруде
Аймақтар
14.11.2025
Теміржолдағы адал еңбек иесіне құрмет көрсетілді
Жаңалықтар
14.11.2025
Заңдағы жаңа нормалар түсіндірілді
Жаңалықтар
14.11.2025
Таразда теміржолды кесіп өтпек болған скутер жүргізушісі оқиға орнынан қашып кетті
Жаңалықтар / Мұрағат
14.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №95 14 қараша 2025 жыл
Жаңалықтар
13.11.2025
Жетісуға тәулігіне орта есеппен 38 вагон көмір жеткізілуде
Аймақтар
13.11.2025
Таразда болашақ теміржолшыларға арналған ашық сабақ өтті
Аймақтар
13.11.2025
Таза Қазақстан: Ерікті жастардың елеулі еңбегі
Қауіпсіздік
13.11.2025
Химиялық төгілу: Атырау станциясында оқу-жаттығу өтті
Аймақтар
13.11.2025
Байланыстың сенімді кепілі
Жаңалықтар
13.11.2025
«ҚТЖ» мен «РЖД» 2030 жылға дейін түйіспе бекеттерін дамыту туралы келісімге қол қойды
Жаңалықтар
13.11.2025
Қазақстан мен Ресей көлік саласындағы әріптестікті дамыту жөнінде келісімдерге қол қойды
Жолаушылар тасымалы
13.11.2025
«Астана – Жезқазған» бағытындағы Тальго пойызы Қызылордаға дейін ұзартылады
Жүк тасымалы
12.11.2025
Қазақстан Арменияға ай сайын 20 мың тоннаға дейін астық жөнелтпек
Жаңалықтар
12.11.2025
ҚТЖ энергия тиімділігі және цифрлық басқару жүйелері бойынша дәріс өткізуде