«Гиннестің рекордтар кітабына» лайық жоба

Темір жол тарихы
29.12.2022, 09:16
Шахида Жұман

Маңғыстау облысы бойынша меншікті тілші

Осыдан біраз жыл бұрын, дәлірек айтсақ 2004-2005 жылдары  Қазақстан темір жолында елеулі оқиға орын алды.  Естіген елді елең еткізіп, кереметті көзімен көргендерді тамсандырып таңқалдырған оқиға -  теміржолда, тіпті әлем тәжірибесінде  бұрын-соңды болмаған екен... 

Ол Қазақстан темір жолының бес қабатты үйдің көлеміндей алып жүкті  тасымалдауы еді. Шетелден ақтау теңізі арқылы корабльге тиеліп жеткізілген тұтас бір зауыттың жабдықтарын Теңізшевройлға жеткізу миссиясын ҚТЖ-ның Маңғыстау бөлімшесі жүзеге асырды.   Ол жылдары  қазіргідей темірбетон негізге көшірілген сапалы жол да, дамыған заманауи техника да жоқ. Дегенмен көптеген қиындық кедергілерге қарамастан маңғыстаулық теміржолшылар өз миссиясын абыроймен атқарып шықты.  Сырттай қарағанда теміржолмен бейне бір алып зауыт көшіп келе жатқандай көрініс туғызатын заңғар жүкті түбектің ойы мен қырынан құлатпай, қадағалап жеткізу үшін алдын ала біраз қаншама дайындық жұмыстары жүргізілгенін сол кезде осы жобаның басы қасында болған ардагерлер әлі күнге жыр қылып айтып отырады. 

 

- Негізгі мақсат - 104 корабльге тиеліп, су жолымен әкелінген жүкті   Маңғыстау – Құлсары – ТеңізШевройлдың 8-бекетімен қауіп-қатерсіз жеткізу болды. Ол "Теңіз Шевройл" мұнай зауытының Америка, Жапония, Германиядан теңіз жолы арқылы алдырып, Ақтау портында құрастырылған жабдықтары мен бөлшектері болатын. Маңғыстаулық теміржолшылар 96 дана аса көлемді және салмақты жүкті тасымалдау үшін 61 рет пойыз жүргізді, оның әр сапары тәуекелге толы болды.   Кейбір жүктердің ауқымы да, салмағы да үлкенеді, 500 тоннаға жететін. Ең ұзыны 66 метр, бес вагонмен шамалас. Оны "Ракета" деп атадық. Бес вагонның үстіне орналастырдық. Салмақ әр оське шаққанда 18-20 тоннадан келіп, пойыз жылдамдығы тік жолда 30-40 км/сағат, бұрылысты 20-25 км/сағат, бекеттерде, бұрмаларда 5 км/сағат болуы қадағаланды. Бұрын әлем тәжірибесінде болмаған тасымалдаудың үдерісін арнайы вагон зертхана ілесіп бақылап отырды. Онша ірі емес, түрлі деңгейдегі жүктер де болғандықтан инженерлік рама тағайындалып, соған орналастырылды. Инженерлік раманың өз салмағы 150 тонна. Ені 10 метр. Биіктігі жерден есептегенде 12 метрге баратын,- деп еске алады   ардагер  теміржолшы Ізмағанбет Өмірұзақ.

Ерекше жүктің алғашқы партиясы  2004 жылдың 4 шілдесінде Маңғыстау (Маңғышлақ) станциясынан жөнелтілген. Ал зауыттың бүкіл жабдықтарын тасымалдауға бас-аяғы  бір жыл екі ай уақыт кетті. Бұған дейін мұндай жоба тәжірибеде кездеспегендіктен бүкіл ел назары Қазақстанға ауған.  Шетелдіктер де жарыса жазып жатты. Қазақстан темір жолының беделі   қыл үстінде тұрғандай еді... Сондықтан отандық теміржолшылар әрбір маршрутты мұқият жоспарлап, зерттер, үлкен дайындықпен, сақтақпен жүзеге асырды. Мұндай ерекше  жүк тиелген  пойызды алып жүру арнайы сынақтан өткен локомотив бригадаларына жүктелді. Ауыр салмаққа төтеп беретін жаңа рельстер төселіп,   габариті аса үлкен жүктің өтуіне кедергі келтірмес үшін 605 шақырым аумақтағы бағдаршамдар кішкентай ергежейлі (карликовый) түріне ауыстырылып, ауыстыруға келмейтіндері тиісті арақашықтыққа ығыстырылып қондырылған. Кей жерлдерде жол үстімен өтетін көпірлер реконструкцияланған.  

Бірақ, бір өкініштісі, осынша қажыр-қайратты талап еткен ерекше жоба  Гиннестің рекордтар кітабына кірмей қалған. Қазірге дейін түбектік теміржолшыларды қынжылтып, әтегенай дегізетін өкініш осы.   Ал бұл шын мәнінде   «Гиннестің рекордтар кітабына» лайық жоба еді.    

 

5
Әлемде
05.06.2023
Үндістанда пойыздардың соқтығысуынан 300-дей адам мерт болды
Жүк тасымалы
05.06.2023
Дегелең станциясынан бір аптада 100 мың тоннадан астам көмір жөнелтілген
Станция тынысы
05.06.2023
Шоқтығы биік Шиелі станциясы
Аймақтар
05.06.2023
Электрмен жабдықтау дистанциясында жаңғыру жүріп жатыр
Жаңалықтар
05.06.2023
«Саламатты болашақ» – ерекше балаларды қолдау
Әлеумет
04.06.2023
Бала-өмір бақыты
Спорт
02.06.2023
Отбасылық сайыс өтті
Қауіпсіздік
02.06.2023
Сақтықта қорлық жоқ
Жаңалықтар
02.06.2023
ҚТЖ-да балалар мерекесі кеңінен атап өтілді
Аймақтар
02.06.2023
Денсаулығы сыр берген жолаушы бірден оқшауланды
Жаңалықтар
02.06.2023
Бірыңғай стандарт талабы сөз болды (Фото)
Жаңалықтар
02.06.2023
Кадр тұрақтылығы байқалады
Инфрақұрылым
02.06.2023
Астана жол дистанциясында бағыттама бұрмалары ауыстырылып жатыр
Жолаушылар тасымалы
02.06.2023
Нұрбақыт – миллионыншы жолаушы
Жүк тасымалы
02.06.2023
Тас көмір теміржолдағы жүк тасымалының негізгі бөлігі болып қалып отыр
Жаңалықтар
02.06.2023
Өткел кезекшісі автокөлік пен пойыздың соқтығысуының алдын алды
Әлеумет
02.06.2023
Балалар жүзіндегі қуаныш
Жаңалықтар / Мұрағат
02.06.2023
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №44 02 маусым 2023 жыл
Жаңалықтар
01.06.2023
Еуропалықтар ТХКМ бағытын зерттеуде
Жолаушылар тасымалы
01.06.2023
«Жолаушылар тасымалы» АҚ балалар үшін пойызға билет алу тәртібін түсіндірді