Абырой арқалаған машинистер

Әлеумет
28.05.2019, 10:41
Асел Танатарова

«Әке, мына үш кітапты мен кішкентай күнімде оқушы едің, әлі оқып жатсың ба?!» дейтін көрінеді ер жеткен ұлы. Ол үш кітап – машинистің жан қалтасында жүретін теміржолдың қауіпсіздік нұсқаулықтары екен. Желініп, жыртылуға айналған кітапшаны жатқа біледі десе болғандай. Бірақ, сапарға шыққанда бойтұмардай қойнынан тастамайтын әдеті...

Маңғыстау локомотив пайдалану депосында еңбек ететін машинистер Ықылас Союнов және Орынбай Есенғалиевтің біреуінің әкесі, екіншісінің ағасы осы кәсіптен нан жеген, сондықтан өздерін теміржолшылар әулетінің жалғастырушысымыз деп мақтанышпен айтады. 1962 жылы Түрікменстанның Ташауыз облысында дүниеге келген кейіпкеріміз 1986 жылы Гурьев қаласында теміржол техникалық мектебін бітіріп, Бейнеу локомотив депосында машинист көмекшісі болып жұмысын бастайды. 1989 жылы Гурьев техникалық мектебінде машинист мамандығына оқып, 1992 жылға дейін Бейнеу локомотив депосында машинист болды. 1992-2000 жылдар аралығында Маңғыстау теміржол бөлімшесінің жұмысшыларды жабдықтау мекемесінде экспедитор болып еңбек етті. 2000 жылдан бастап осы уақытқа дейін ТЧЭ-6 мекемесінде машинист. 2012 жылы «ҚТЖ» ҰК» АҚ президентінің «Алғыс хатымен», ал 2018 жылы «Адал еңбегі үшін» төсбелгісімен марапатталған мақтаулы машинистің бірі. Отбасымен түгел теміржолшы. Інісі де машинист, ағасы мен ұлы – пойыз құрастырушы.

– Әкеміз жолшы болды. «Правила технической эксплуатации железных дорог» дейтін кітапты оқумен өтті өмірден. Біз де соңынан соларды қайталадық. Бүгінде өз балам да теміржолда, Құрық портында пойыз құрастырушы болып жұмыс істейді. Демек ол да оқып жүр осы кітаптарды. Теміржолшы, оның ішінде машиист болу – оңай емес. Қазақтардың тірлігі бітпейді ғой. Қора тазалайсың, мал жайғайсың. Соларды ысыра тұрып, жұмысқа барар алдында міндетті түрде демалуың керек. Әдетте үйде бала ұйықтап жатса, аяқтың ұшымен жүреміз ғой. Ал бізде керісінше, «Әкең немесе ағаң ұйықтап жатыр, қазір жұмысқа кетеді, тыныш жүріңдер» деп бала-шағаны аяқтың ұшымен жүргізеді, – деп күледі машинист. Жуырда бір ағайының немересінің бір жасқа толған тойына барғанын әңгімеледі. «Бармысың, бауырым» деп әзіл-шыны аралас, арқамнан қағып қарсы алды бәрі. Шақырғанда келмейтінімді, үнемі жұмыста жүретінімді меңзеп жатса керек. Шындығында, ағайынға керек кезінде жұмыста жүретініміз рас. Мына заманда айлығы бала-шағаны асырауға жететін тұрақты жұмысың болғанға не жетсін. Тек уақытпен санаспай жұмыс істейтін машинистердің көбінде ағайынтуманың той-садақасына қатыса алмайтынына түсіністікпен қараған жөн», – дейді машинист Ықылас. Теміржол жағалағанның өзегі талмас деп осы кәсіпті серік еткен жанның бірі машинист Орынбай Есенғалиев та мектеп бітіргеннен кейін жол шаруашылығында жұмыс істейтін ағасының қасына жұмысқа тұрып, ауыр шпалдарды көтеріп, рельстерді ауыстырып дегендей еңбек жолын бастайды. – Жолшы болып жүріп ми қайнатар ыстықта шөл басуға алып шыққан бір фляг суымыз қайнап кетеді, ыстық су жұтамыз. Пойыздар арлы-берлі тоқтамай зырлап жатады. Тепловоздың кабинасында отырған машинист пен көмекшісі мен үшін ең бақытты жандар көрінетін. Солар секілді машинист болып, тепловоз тізгіндеймін деп өзіме серт бердім. Ақыры, сол арманыма жеттім, міне содан бері көзімізді ашып көргеніміз осы теміржол, – дейді Орынбай машинист.

Қос машинист те өз кәсіптеріне берілген, оған құрметпен қарайтын нағыз өз ісінің майталмандары. Теміржол саласында жастар жағы көбейіп келе жатқаны қуантады екен. Айтуларынша, бұрын теміржолдың жұмысы қиын, тіртібі қатал деп жастардың көбі басқа салаға қашады екен. «Біздің жас кезімізде тепловоздар ескі, пойыздар ағыл-тегіл. 12 сағаттан барып-келіп жүрдік. Ол уақытта қалта телефон жоқ. Қайда барсаң да ізіңнен қуып келіп жұмысқа шақырып кететін кездер болды. Бейнеуде үлкен бір клуб болды. Ол кезде албырт жаспыз. Демалыс дегенді ұмытып, биге барамыз. Кештің қызып жатқан кезінде, түнгі 10-11-лерде қарайған адамның ішінен аралап тауып, жұмысқа алып кететін. Таңертең дәу шарманкамен шаршап келіп ұйқыға бас қойып, 12 сағат ұйықтап тұрып кешке тағы сол шарманканы асынып кетіп бара жатамыз. Ал бүгінде май сасыған жаман тепловоз жоқ, бәрі автомат, компьютерлендірілген. Мұндай жағдайда жұмыс істеудің өзі бір ғанибет», – деп тамсанды еңбектен абырой тапқан қос машинист. 

ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Вагон қозғалысын реттеушілер жайлы бір үзік сыр
Инфрақұрылым
27.06.2025
Маңғыстау теміржолы күрделі жөндеуге күш салуда
ҚТЖ келбеті
27.06.2025
Қырық жыл кешіккен шындық
Әлеумет
27.06.2025
Балалар жазы көңілді
Инфрақұрылым
27.06.2025
Теміржол жөндеу жұмыстары қарқынды жүріп жатыр
Жаңалықтар / Мұрағат
27.06.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №49 27 маусым 2025 жыл
Әлемде
26.06.2025
Қытай темір жолдары биыл 1,86 млрд жолаушы тасымалдап, жаңа рекорд орнатты
Қауіпсіздік
26.06.2025
Семейде қозғалыс қауіпсіздігіне арналған кеңейтілген кеңес өтті
Спорт
26.06.2025
Ақтөбеде теміржолшылар тартысты ойын көрсетті
Жаңалықтар
26.06.2025
Астанада көлік, логистика көшбасшыларының басын біріктірген халықаралық көрме өтіп жатыр
Жолаушылар тасымалы
26.06.2025
Жыл соңына дейін ҚТЖ пойыздарының барлығы бейнекамерамен жабдықталады
Жаңалықтар
25.06.2025
Теміржол және су көлігі комитетінің төрағасы Атыраудағы вагон шығару зауытына барды
Жаңалықтар
25.06.2025
Нұрлан Жақыпов Alstom компаниясымен әрі қарайғы серіктестікті талқылады
Әлемде
25.06.2025
Қытай 650 км/сағ жылдамдықпен қозғалатын магнитопланды сынақтан өткізді
Аймақтар
25.06.2025
Алматы темір жол бөлімшесінде жүк тасымалы 16%-ға өсті
Жаңалықтар
24.06.2025
Тоқаев: Теміржол саласында Alstom, Wabtec және Stadler компанияларымен табысты серіктестік орнаттық
Жаңалықтар
24.06.2025
Қасым-Жомарт Тоқаев Wabtec президентімен кездесті
Жолаушылар тасымалы
24.06.2025
Биыл 240 мыңнан аса мүмкіндігі шектеулі жолаушы ҚТЖ пойыздарымен сапарға шыққан
ҚТЖ келбеті
24.06.2025
Апаттың алдын алған машинист «Ерлігі үшін» медалімен марапатталды
Спорт
24.06.2025
Семейде теміржол ардагерлерін еске алу турнирі өтті