Азия мен Еуропа арасындағы Қазақстанның транзиттік әлеуеті

Жаңалықтар
29.09.2021, 20:33
Нұрбол Манап

Нығметжан Есенғариннің 80 жылдығына арналған «Қазақстанның көліктік әлеуеті: бастауы және келешегі» атты ғылыми-тәжірибелік конференцияға отандық сала мамандарымен қатар алыс-жақын шет елдердің және халықаралық ұйымдардың өкілдері қатысып шойын жол саласының көкейкесті мәселелерін ортаға салды. Бейне байланыс түрінде ұйымдастырылған шарада темір жол жүйесінің өзекті тақырыптары- контейнерлік жүк тасымалы мен Қазақстанның транзиттік мүмкіндігі сөз болды. Қарқынды дамып жатқан Қытай мен валюта әлемі-Еуропа бүгінде әлемдік сауда-саттықтың көрігін қыздырып отыр. Екіарадағы дәнекер - Темір жол серіктестігі ұйымы. Азия мен Еуропадағы 29 ел мүше ТЖСҰ 1956 жылы құрылған.  Штаб-пәтері Варшавада. Ұйымның Жүк тасымалы комиссиясының Төрайымы Зубайда Аспаеваның мәліметіне сүйенсек, мүше елдер аумағынан өтетін 300 мың шақырымдық желі арқылы жыл сайын шамамен 5,5 млрд жолаушы қатынап, 5,6 млрд тонна жүк тасымалданады екен. Осы тұста стандартты вагондармен дәстүрлі жүк тасымалдау жүйесінің заманы өтіп бара жатқаны байқалады. Өйткені ТЖСҰ контейнерлік тасымал түріне басымдық беретін болған. Оның әсерін соңғы кездері біз де сезіп отырмыз. Қазақ-қытай шекарасындағы алыс-берісті контейнерлік пойыздар арқылы жүзеге асыру талаптары соның айқын дәлелі. Сол Қытайдың тауарын Еуропаға, одан кері алып өтудегі Қазақстанның транзиттік әлеуетіне келер болсақ, 2020 жылы жалпы жүктің 91 % біздің ел аумағы арқылы тасымалданған. Бұл жерде Қазақстанның тоғыз жолдың торабында тұруы өз алдына, 2014 жылдан бері каншама инфляциялар болып жатса да тариф саясаты айтарлықтай өзгере қоймаған. Осы жылдың 8 айында  Қазақстан аумағы арқылы 6130 контейнерлік пойыз өткен. «Қазақстан темір жолы» Ұлттық компаниясы көлік сервисін жақсартып, пойыз жылдамдығын арттыруға әрдайым күш салып келеді. Бұл қарекет Еуразия кеңістігіндегі Қазақстанның тразиттік мүмкіндігін еселей түсетіні сөзсіз. Халықаралық ұйым өкілінің темір жол көлігімен жүк тасымалдау барысына берген бағасы осындай. Ал, осы шаруаға жауаптылардың бірі «KTZ Express» АҚ Басқарма Төрағасы Нұрлан Игембаев айтуынша Қазақстан географиялық  орналасуы бойынша құрлық және теңіз арқылы 7 елмен шекараласады. Сондықтан контейнерлік тасымалға басымдық беру арқылы транзиттік әлеуетті арттыру басты міндет. Қазіргі кезде сол Қытай мен Орталық Азия, ТМД, Еуропа, Түркия арасындағы контейнерлік тасымал еліміз арқылы қарқынды жүріп жатыр екен. Тауар барар жеріне 7-16 күн ішінде жеткізіледі. Статистикаға сенсек, көрсеткіш өткен жылдың 8 айымен салыстырғанда 32% жоғарылаған.  Бұл тұрғыда Қазақстан шойын жолын пайдалануға Ресей де мүдделі. Қытай мен Ресейдің біз арқылы тауар алмасуы өткен жылғы осы кезеңмен салыстырғанда  30 % артқан. Ал, Қытай мен Орталық Азия арасындағы тауар алмасу әзірге даму үстінде. Осы арада Транскаспий халықаралық көлік бағдарын айтпай кетуге болмас. Бұл -Әзірбайжанды, Грузияны, Түркияны байланыстыратын және теңіз порттары арқылы жүктерді бірнеше рет ауыстырып тиеуді талап ететін күрделі мультимодальді маршрут. Дей тұрғанмен арнайы тарифтік шарттар ұсынудың арқасында мұнда да ілгерілеушілік бар. 2019 жылы контейнерлік тасымалды жандандыру үшін Каспийде кемелер бағытының тұрақты кестесі жасалды. Соған сәйкес су көлігі әр сәрсенбі сайын Ақтаудан, әр сенбі сайын Бакуден жөнелтілетін болды. Бұл вагондардың, контейнерлердің айналымын және жеткізу мерзімін оңтайландырады. 2021 жылдың 8 айында Ақтау-Баку бағыты бойынша тасымалдау көлемі - 8,7 мың ЖФЭ, ал, Баку – Ақтау бағыты бойынша 2,6 мың ЖФЭ жетті.

ҚТЖ келбеті
26.07.2025
ҚТЖ машинисі ТМД елдері арасында кәсіпқойлар чемпионатында жүлделі орынға ие болды
Жаңалықтар
25.07.2025
Теміржолшылар өткелдерде рейд жүргізуде
Жүк тасымалы
25.07.2025
Тариф өсімі: кімге тиімді, кімге тиімсіз?
Инфрақұрылым
25.07.2025
Шымкенттегі теміржол өткелінде төрт жолақты көпір құрылысы қарқын алды
Аймақтар
25.07.2025
Жұмыла көтерген жүк жеңіл
Аймақтар
25.07.2025
Ұлы Абайдың ізімен...
Спорт
25.07.2025
ЦЖС командасы шағын футбол турнирінің жеңімпазы атанды
Жаңалықтар / Мұрағат
25.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №56 25 шілде 2025 жыл
ҚТЖ келбеті
24.07.2025
Астанада локомотив бригадалары арасында байқау өтті
Аймақтар
24.07.2025
Семей жол дистанциясында еңбек жағдайы жақсаруда
Қауіпсіздік
24.07.2025
Балалар қауіпсіздігі бәрінен маңызды
Жолаушылар тасымалы
24.07.2025
«Астана-Павлодар» қала маңы электр пойызының қозғалыс кестесі жаңартылды
Қауіпсіздік
24.07.2025
Машинист дер кезінде әрекет етіп, жолдағы әйелді аман алып қалды
Әлеумет
23.07.2025
Жаз қызығы жалғасуда
Әлеумет
23.07.2025
Медициналық пойыз Қостанай ауылдарына қызмет көрсетіп жатыр
Әлемде
23.07.2025
Орталық Азия Ауғанстанды үнді мұхитына шығатын дәліз ретінде көреді
Жүк тасымалы
23.07.2025
Орта дәліз: Қытай, Қазақстан және Әзербайжан ынтымақтастығы күшейе түсті
Әлемде
23.07.2025
Ұлыбританияда Stadler 99 сериялы жаңа локомотиві таныстырылды
Жаңалықтар
23.07.2025
ҚТЖ бөгде адамдардың темір жолға шығуының алдын алуда
Жүк тасымалы
22.07.2025
Шаньси провинциясынан алғашқы контейнерлік пойыз Орта дәлізбен Әзірбайжанға жөнелтілді