Ерлікпен пара-пар еңбек

ҚТЖ келбеті
01.08.2023, 09:48
Суретті түсірген автор
Қосұйым Мұқашев

Атырау облысы бойынша меншікті тілші

Темір жол саласында қашан да қайнаған еңбек. Станцияларға бірі келіп, бірі кетіп жатқан пойыздарды қабылдап-жөнелтіп отыратын станция кезекшілері мен операторлар, диспетчерлер қызметінен бөлек алуан түрлі жүк тиелген құрамдарды ағытып-жалғап, сұрыптап отыратын пойыз құрастырушылар еңбегі нағыз ерлік.

Жыл он екі ай қандай ауа-райы болса да түзде жүретін осы бір кәсіп иелерінің жұмысы қауіпті де қатал. Биыл өңірде ауа райы аса қолайсыз болып тұр, шілденің басында ауа температурасы 40-тан асып, кей жерлерде 50-ге дейін барды. Міне, осындай қатты ыстықта шыжыған күн астында, қызып тұрған вагондармен жұмыс істейтын пойыз құрастырушылар еңбегі ерлікке пара-пар.  

Дәулет Пұсырмановтың Ақжайық станциясында пойыз құрастырушы болып істеп жүргеніне екі жыл. Ол М.Тынышпаев атындағы ҚазККА жоғары оқу орнын бітірген. Жолдамамен Атырауда еңбек етіп жүр.  

– Туған жерім Қызылорда облысы, жолдамамен осында келдім. Жұмысым жақсы, өзіме ұнайды. Жұмыс қиын, ауа-райына қарамаймыз. Бірақ ыстыққа да, суыққа да үйрендік. Ұнатқан мамандығыңның ауырлығы болмайтын сияқты. Қатты қиналып бара жатсаң, не денсаулығы кеміп, жайың болмай тұрса, демалуға рұқсат. Өз қауіпсіздігіңді ойлауға ешкім тыйым салмайды, қайта еңбек шартында оған рұқсат берілген, – дейді ол.  

Пойыз құрастырушылардың жалақысы соңғы жылы айтарлықтай өскен. Станция басында ыстық-суық суы бар душ, тамақ ішетін орын да бар. 12 сағат жұмыс уақыты белгіленген. Осы мерзімде екі аяққа тыным жоқ. Станцияға күніне жүз шақты вагон келеді, соларды маневрлік тепловозбен бірге ағытып-жалғау, сұрыптау керек. Арнайы киіммен жүз пайыз қамтылған. «Ол жағынан проблема жоқ. Мысалы, аяқ киімің жыртылып қалса, тез жаңасын береді. Үстіміздегі киім де солай. Алаңсыз жұмыс жағдай жасалып отыр. Тек қауіпсіздікті сақтап, жұмысыңа жауапкершілікпен қарасаң болды» дейді Дәулет. 40 жыл еңбек өтілі бар Атырау станциясының пойыз құрастырушысы Рахымбердиев Жамбылдың ұстазы сынды. «Қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін теміржолшы үшін қолайсыз немесе ауа райы деген болмайды, кез-келген уақытта дайынбыз. Жазда күннің ыстығына, қыста суығына үйренгенбіз» дейді кәнігі теміржолшы.  

 

Жүк тасымалы
18.09.2025
Қазақстаннан Қытайға өсімдік майының пилоттық партиясы жеткізілді
Цифрландыру
18.09.2025
Германия теміржолға 5G желісін енгізуде
Жаңалықтар
18.09.2025
Қарағандыда жүк пойызынан дизель ұрлаған қылмыстық топ ұсталды
Жаңалықтар
18.09.2025
Алматыда оқыту семинары өтті
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Адамдар неге пойызбен жүруді жөн санайды?
Жолаушылар тасымалы
17.09.2025
Тағы қай бағыттың пойыздары Starlink интернетіне қосылатыны айтылды
Әлемде
17.09.2025
Калифорнияда сутекпен жүретін алғашқы пойыз іске қосылды
Жаңалықтар
17.09.2025
ALT университетінде ҚТЖ басшыларына арналған «Үздіктер алаңы» бағдарламасы басталды
Жүк тасымалы
17.09.2025
Қостанай өңірінен темір жолмен астық тасымалдау 20%-ға артты
Жаңалықтар
17.09.2025
Теміржолшылар қалдықтарды сұрыптау жолдарын үйренді
Жаңалықтар
16.09.2025
Теміржолшылардың қысқы маусымға дайындығы талқыланды
Жүк тасымалы
16.09.2025
Қытай – Қазақстан – Түрікменстан – Иран теміржол дәлізі жанданады
Трансформация
16.09.2025
Жүк тасымалы мен магистральдық желіні біріктіру – уақыт талабы
Аймақтар
16.09.2025
Қысқа әзірлік қарқынды жүргізілуде
Қауіпсіздік
16.09.2025
Екі көпір тұрса да, ерінетіндер көп
Аймақтар
16.09.2025
Әулиеата командасы бас жүлдені жеңіп алды
Қауіпсіздік
16.09.2025
«ҚТЖ»-да еңбек қауіпсіздігі мен экология бойынша үздіктер анықталды
Жаңалықтар / Мұрағат
16.09.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №75 16 қыркүйек 2025 жыл
Жаңалықтар
15.09.2025
ҚТЖ мен РЖД стратегиялық ынтымақтастық бойынша басым бағыттарды айқындап алды
Әлеумет
15.09.2025
Теміржолшының студент баласына жол ақысы өтеледі