Ерлікпен пара-пар еңбек

ҚТЖ келбеті
01.08.2023, 09:48
Суретті түсірген автор
Қосұйым Мұқашев

Атырау облысы бойынша меншікті тілші

Темір жол саласында қашан да қайнаған еңбек. Станцияларға бірі келіп, бірі кетіп жатқан пойыздарды қабылдап-жөнелтіп отыратын станция кезекшілері мен операторлар, диспетчерлер қызметінен бөлек алуан түрлі жүк тиелген құрамдарды ағытып-жалғап, сұрыптап отыратын пойыз құрастырушылар еңбегі нағыз ерлік.

Жыл он екі ай қандай ауа-райы болса да түзде жүретін осы бір кәсіп иелерінің жұмысы қауіпті де қатал. Биыл өңірде ауа райы аса қолайсыз болып тұр, шілденің басында ауа температурасы 40-тан асып, кей жерлерде 50-ге дейін барды. Міне, осындай қатты ыстықта шыжыған күн астында, қызып тұрған вагондармен жұмыс істейтын пойыз құрастырушылар еңбегі ерлікке пара-пар.  

Дәулет Пұсырмановтың Ақжайық станциясында пойыз құрастырушы болып істеп жүргеніне екі жыл. Ол М.Тынышпаев атындағы ҚазККА жоғары оқу орнын бітірген. Жолдамамен Атырауда еңбек етіп жүр.  

– Туған жерім Қызылорда облысы, жолдамамен осында келдім. Жұмысым жақсы, өзіме ұнайды. Жұмыс қиын, ауа-райына қарамаймыз. Бірақ ыстыққа да, суыққа да үйрендік. Ұнатқан мамандығыңның ауырлығы болмайтын сияқты. Қатты қиналып бара жатсаң, не денсаулығы кеміп, жайың болмай тұрса, демалуға рұқсат. Өз қауіпсіздігіңді ойлауға ешкім тыйым салмайды, қайта еңбек шартында оған рұқсат берілген, – дейді ол.  

Пойыз құрастырушылардың жалақысы соңғы жылы айтарлықтай өскен. Станция басында ыстық-суық суы бар душ, тамақ ішетін орын да бар. 12 сағат жұмыс уақыты белгіленген. Осы мерзімде екі аяққа тыным жоқ. Станцияға күніне жүз шақты вагон келеді, соларды маневрлік тепловозбен бірге ағытып-жалғау, сұрыптау керек. Арнайы киіммен жүз пайыз қамтылған. «Ол жағынан проблема жоқ. Мысалы, аяқ киімің жыртылып қалса, тез жаңасын береді. Үстіміздегі киім де солай. Алаңсыз жұмыс жағдай жасалып отыр. Тек қауіпсіздікті сақтап, жұмысыңа жауапкершілікпен қарасаң болды» дейді Дәулет. 40 жыл еңбек өтілі бар Атырау станциясының пойыз құрастырушысы Рахымбердиев Жамбылдың ұстазы сынды. «Қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету үшін теміржолшы үшін қолайсыз немесе ауа райы деген болмайды, кез-келген уақытта дайынбыз. Жазда күннің ыстығына, қыста суығына үйренгенбіз» дейді кәнігі теміржолшы.  

 

Жаңалықтар
18.11.2025
ҚТЖ Қазақстанның Қытай мен Еуропа арасындағы негізгі транзиттік хаб ретіндегі ұстанымын күшейтуде
Жаңалықтар
18.11.2025
ҚТЖ мен Эстония ынтымақтастықты дамыту мен Орта дәліздің перспективаларын талқылады
Жүк тасымалы
18.11.2025
Астық тасымалы талқыланды
Аймақтар
18.11.2025
Шуда тәулігіне 6 мыңнан астам вагон тексеріледі
Инфрақұрылым
18.11.2025
Қандыағаш станциясында күрделі жөндеу жоспары толық аяқталды
Қауіпсіздік
18.11.2025
Қауіпті аймақта қатер көп
Аймақтар
18.11.2025
Таразда болашақ мамандарға электр және автоматтандырудың маңызы түсіндірілді
Жаңалықтар / Мұрағат
18.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №96 18 қараша 2025 жыл
Жаңалықтар
17.11.2025
Болашақ машинистер ҚТЖ мұражайында болды
Аймақтар
17.11.2025
Құқықтық сауаттылық артуда
ҚТЖ келбеті
17.11.2025
Өнерге әркімнің-ақ бар таласы
Аймақтар
17.11.2025
Атырауда Абай мұрасы дәріптелді
Аймақтар
17.11.2025
Бөрітескен бекеті жаңа келбетке ие болды
Жүк тасымалы
17.11.2025
Теміржол көлігімен 38 млн тоннадан астам көмір тасымалданды
Жаңалықтар
17.11.2025
Қытай – Қырғызстан – Өзбекстан теміржол жобасын бес жыл ішінде аяқтауды жоспарлап отыр
Жолаушылар тасымалы
17.11.2025
Атырау–Алматы бағыты бойынша енді пойыз күн сайын қатынайды
Спорт
17.11.2025
Астанада ҚТЖ қызметкерлерінің Спартакиадасы өтіп жатыр
Жаңалықтар
15.11.2025
ҚТЖ мен O'ТУ үйлестіруді күшейтеді: жүктемесі жоғары бағыттарда жедел шаралар қабылданды
Жаңалықтар
14.11.2025
Астанада «Пойыздар қозғалысы қауіпсіздігі бойынша үздік тәжірибелер» байқауының жеңімпаздары марапатталды
Инфрақұрылым
14.11.2025
Биыл 1400 шақырым жол жөнделді