Майдан мен тылды жалғаған

Темір жол тарихы
07.05.2024, 09:20
Райхан Рахметова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

1941-1945 жылдардағы Ұлы Отан соғысында Кеңес үкіметі 27 млн азаматынан айырылды, оның шамамен 600 мыңы – қазақстандықтар. Олардың 70 пайызы соғыс даласында мерт болып, тек 30 пайызы ғана елге оралған. Сол қиын жылдары темір жол стратегиялық маңызы аса зор объект ретінде маңызды рөл атқарды.

Ұрыс даласы мен тылды жалғап, соғыс техникасы мен жауынгерлердің жедел тасымалдануы және жабдықталуы тікелей темір жолға тәуелді болды. Соғыс жүрген 4 жылда әскери тасымалдар 19,7 млн вагоннан асып кеткен. Темір жолдың арқасында халық пен өндірістік кәсіпорындарды жау басып алған аудандардан ішке көшіріп, оқшаулау мүмкін болды. 1941 жылдың екінші жартысының өзінде осы мақсатқа шамамен 1,5 млн вагон тартылған. Күрделі соғыс жағдайында батыстан шығысқа 2,5 мыңнан астам өндірістік кәсіпорын, миллиондаған тонна азық-түлік пен басқа да жүктер теміржолмен жеткізілген. Теміржолшылардың үлкен күш-жігерінің арқасында Қазақстаннан Сталинград майданы бағытына әскери жүктер эшелонын жөнелту мерзімінен бұрын жүзеге асырылып, қару-жарақ, киім-кешек және азық-түлік тиелген 30 эшелон жөнелтілді деген дерек айтылады.  

Соғыс кезінде теміржолшылар тасымалды бір минут та тоқтатпай, үздіксіз жүргізе отырып, жау ұшақтары талқандаған станциялар мен тораптарды, локомотивтер мен вагон деполарын, көпірлер мен өзге де имараттарды қалпына келтіріп отырды. Соғыс жылдарында кеңес елінің теміржолшылары 120 мың км жолды қалпына келтіріп, 10 мың км жуық жаңа теміржол магистралін салған. Сонымен қатар теміржолшылар соғыс кезінде солдаттар мен ұрыс техникасы, азық-түлік тиелген 20 миллион вагонды тасымалдаған. 1939-1943 жылдары қазақстандық теміржол магистралі 10 мың км құрады.  

Республика темір жолдары бойынша тек Қазақстан мен Орталық Азияға шамамен 1,5 миллион тұрғын эвакуацияланып, құрал-жабдықтар мен 308 кәсіпорын көшірілді. Тыл мен майданды керек-жарақпен қамтамасыз етуде басты күш темір жолға түсті. Қазақстандағы темір жолдардың рөлі орасан артты. Ол тылды майданмен, орталық аудандармен байланыстырып, көмір, мұнай тасымалдауда басты арнаға айналды.  

Ұлы Отан соғысы жылдары Қазақстан темір жолдарының ұзындығы 25% өсіп, 1941 пен 1944 жылдары әр өңірде онға тарта жаңа желі іске қосылды.

 

Жаңалықтар
25.10.2024
Теміржолшылар жаңа наградалармен марапатталды
Спорт
25.10.2024
Республика күніне орай теннистен турнир өтті
Аймақтар
25.10.2024
Құрметті теміржолшы Еркін Жананбаев «Ерен еңбегі үшін» медалімен марапатталды
ҚТЖ келбеті
25.10.2024
Жаңа технологияның «тілін» тапқан теміржолшы
Станция тынысы
25.10.2024
Алмат алған асулар
Жолаушылар тасымалы
25.10.2024
Шалқарға қосымша пойыз шықты
Жаңалықтар
25.10.2024
Білім мен білік сынға түскен жарыс
Жаңалықтар / Мұрағат
25.10.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №90-91 25 қазан 2024 жыл
Жаңалықтар
24.10.2024
Сала еңбеккерлері марапатталды
ҚТЖ келбеті
24.10.2024
Ақсақал естелігі
Аймақтар
24.10.2024
Жылу қазандықтары қысқа дайын
Жаңалықтар
24.10.2024
«Кіші Түрксіб» пайдалануға беріледі
Аймақтар
24.10.2024
Жолаушыларға сыйлық таратылды
Жаңалықтар
24.10.2024
Көлік министрлігінде Республика күніне арналған салтанатты жиын өтті
Жаңалықтар
24.10.2024
Қазақ елі көне карталарда
Жаңалықтар
24.10.2024
Теміржолшыларға мемлекеттік және партиялық наградалар табысталды
Жаңалықтар
24.10.2024
Мерейін үстем еткен марапат
Әлеумет
24.10.2024
Қарттарға құрмет көрсетілді
Қауіпсіздік
23.10.2024
Күзгі байқау нәтижесі нені көрсетті?
Жаңалықтар
23.10.2024
Қызметкерлер білімдерін жетілдірді