Желі бойының тазалығына кім жауапты?

Аймақтар
27.07.2022, 10:09
Қуаныш Қожаев

Абай облысы бойынша меншікті тілші

Семейлік теміржолшылар алдына көптен қордаланған тағы бір мәселе көлденең қойылып отыр. Ол – қалаға кіреберіс желі бойының қос қапталындағы қоқыс проблемасы. Жаңадан құрылған Абай облысының орталығы статусы берілгесін семейліктерге жауапкершілік екі есеге артты. Соның ішінде теміржолшыларға жүктелер міндет аз емес.

«Сырт көз – сыншы». Алаш елінің рухани астанасы саналатын жаңа облыс орталығы Семей шаһарында шартараптан сан тарау жолдар тоғысады. Әлбетте, алыс-жақыннан қатынайтын жолаушылар көп жағдайда пойызды таңдайтыны белгілі. Қынжылтарлығы сол, әсіресе қыс пен ерте көктемде қалаға кіргеннен-ақ көзге ұратын жайт – теміржолдың қос қапталындағы шашылған қоқыс пен үйілген күлтөкпелер. Оның көпшілігі жеке сектордағы тұрғын үйлерден шығады. Яғни, экология мен санитарлық тазалық сын көтермейді. Ал оған тек жолшылар жауаптыдай-ақ өз күштерімен қоқыс жинап, жиі-жиі тазалық шараларын ұйымдастырады. Бөлімше басшысы Владимир Бабиченконың бастамасымен осыған дейін де бірнеше мәрте сенбілік өткізіліп, желінің қос қапталы, станция басы толық тазаланған. Бұл тараптағы жұмыстар бөлімшенің әкімшілік-шаруашылық бөлімі бастығы Бауыржан Бужеевтің ұйымдастыруымен ендігі аралықта тіптен жиі жүргізілетін болады.  

– Әсіресе, теміржол желісі көктей өтетін РСУ-1, «темір жол ауданы», желі іргесінде орын тепкен көтерме сауда базары мен «Жансая» сауда кешенінің, «Спартак» алаңының маңы, жеке секторлардың айналасы тұрмыстық қалдықтарға жиі толып кетеді. Жаңа-Семей станциясының аумағы ерекше алаңдатады. Қоқыспен күрес теміржолшылардың негізгі жұмысына айналған десе де болғандай, – дейді бұл орайда Семей ЖТ бөлімшесінің әкімшілік-шаруашылық бөлімінің мамандары. 

Осыған дейін бөлімше басшылығы қала ішімен өтетін және шаһар қақпасы болып табылатын темір жолға іргелес аумақтарды ретке келтіру бойынша елеулі жұмыстар жүргізді. Мәселен, учаскелік полиция қызметкерлері желі бойындағы жер үйлерді аралап, тұрғындарды тұрмыстық қалдықтарды шығару бойынша сервистік ұйымдармен келісім-шарт жасауға шақырды. Сондай-ақ, темір жолға жақын орналасқан, өз аумақтарын құрылыс материалдары қалдықтарынан тұратын күлтөкпелерге және стихиялық қоқыс тастайтын орындарға айналдырған гараж кооперативтерінің, шаруашылық кәсіпорындарының басшыларымен әңгіме жүргізілген. Нәтижесінде қалаға кірген жолаушылар пойыздарының терезесінен қарағандағы көрініс әлдейқайда өзгерді. Дегенмен, Мұрат Мамырбаев басқаратын ПЧ-40 мекемесі теміржолшыларының айтуынша, бұл мәселеге нүкте қоюға әлі ерте. Жеке сектордағы тұрғындар әсіресе қысқы жылу маусымында желі бойын тегін күлтөкпеге айналдырады. Сонымен қатар, желінің қос қапталындағы ірілі-ұсақты мекемелер басшыларына да тың міндеттемелер жүктелгенді. Олар тазалықпен қоса сырлау, көріктендіру жұмыстарын да қатар жүргізулері тиіс. Бұл шараларды қалалық ішкі істер басқармасына қарасты табиғатты қорғау полициясы қадағалайтын болды. Ал, теміржол бойын ластап, күл-қоқыс төккен жеке тұлғаларға 20 айлық есептік көрсеткіш, ал заңды тұлғаларға 30-дан бастап 100 АЕК-ке дейін айыппұл салу ісі әзірге тұшымды нәтиже бермей тұр. Тұрғындар теміржол бойына қоқысты ұрланып келіп түнгі мезгілде тастап кетеді екен. 

– Жолаушылар үшін қалаға кіре-беріс табалдырықтан басталады, яғни кіреберістегі теміржол бойынан жағымсыз пікір қалыптаспауы қажет. Әрине, сенбілік жұмыстарын тұрақты жүргіземіз. Қала ішіндегі желі бойында әрбір теміржол мекемесіне жүктелген жеке телімдер бар. Ақиқатын айтқанда желі бойының тазалығы теміржолшылардың арқасында ғана әлі де болса сақталып тұр, – дейді Семей магистральдық желі бөлімшесі кадр бөлімінің басшысы Данияр Баймағұлов. 

Бұл әрине әділдікке жатпайды. Себебі, шаһар ішін көктей өтетін желінің қос қапталы қалалық әкімдіктің теңгерімінде екендігі белгілі. Әйтсе де, қалалық тұрғын үй-коммуналдық шаруашылығы бөлімінің мамандары мәселені «тұрғындардың ұятына» қалдырып, шамалары келмейтінін ашық айтады.

Жаңалықтар
15.11.2025
ҚТЖ мен O'ТУ үйлестіруді күшейтеді: жүктемесі жоғары бағыттарда жедел шаралар қабылданды
Жаңалықтар
14.11.2025
Астанада «Пойыздар қозғалысы қауіпсіздігі бойынша үздік тәжірибелер» байқауының жеңімпаздары марапатталды
Инфрақұрылым
14.11.2025
Биыл 1400 шақырым жол жөнделді
Инфрақұрылым
14.11.2025
Ірі жобалар – игі істер бастауы
Инфрақұрылым
14.11.2025
Манкент вокзалы жаңа келбетке енеді
Инфрақұрылым
14.11.2025
Құрылыс жұмыстары қызу жүруде
Аймақтар
14.11.2025
Теміржолдағы адал еңбек иесіне құрмет көрсетілді
Жаңалықтар
14.11.2025
Заңдағы жаңа нормалар түсіндірілді
Жаңалықтар
14.11.2025
Таразда теміржолды кесіп өтпек болған скутер жүргізушісі оқиға орнынан қашып кетті
Жаңалықтар / Мұрағат
14.11.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №95 14 қараша 2025 жыл
Жаңалықтар
13.11.2025
Жетісуға тәулігіне орта есеппен 38 вагон көмір жеткізілуде
Аймақтар
13.11.2025
Таразда болашақ теміржолшыларға арналған ашық сабақ өтті
Аймақтар
13.11.2025
Таза Қазақстан: Ерікті жастардың елеулі еңбегі
Қауіпсіздік
13.11.2025
Химиялық төгілу: Атырау станциясында оқу-жаттығу өтті
Аймақтар
13.11.2025
Байланыстың сенімді кепілі
Жаңалықтар
13.11.2025
«ҚТЖ» мен «РЖД» 2030 жылға дейін түйіспе бекеттерін дамыту туралы келісімге қол қойды
Жаңалықтар
13.11.2025
Қазақстан мен Ресей көлік саласындағы әріптестікті дамыту жөнінде келісімдерге қол қойды
Жолаушылар тасымалы
13.11.2025
«Астана – Жезқазған» бағытындағы Тальго пойызы Қызылордаға дейін ұзартылады
Жүк тасымалы
12.11.2025
Қазақстан Арменияға ай сайын 20 мың тоннаға дейін астық жөнелтпек
Жаңалықтар
12.11.2025
ҚТЖ энергия тиімділігі және цифрлық басқару жүйелері бойынша дәріс өткізуде