Транскаспий халықаралық көлік бағыты маңызды өңіраралық сауда жолдарының біріне айналуда – сарапшы
Транскаспий халықаралық көлік бағыты маңызды өңіраралық сауда жолдарының біріне айналуда. Бұл көлік артериясын пайдалану теміржол жылжымалы құрамын пайдалану тиімділігін арттыруға және Каспий маңы мемлекеттерінің өткізу қабілетін арттыруға ықпал етеді. Бұл туралы іскерлік журналистика бойынша сарапшы Айбар Олжай айтты.
Оның айтуынша, Қазақстан батыс компаниялары үшін түрлі шикізат пен жартылай фабрикаттардың тұрақты және болжамды жеткізушісі болып отыр. Біз әлемдегі ең ірі концерндер үшін жеткізу тізбегіне тиімді ендірілгенбіз.
Өз кезегінде ірі әлемдік экономикалар Қазақстан үшін дайын өнімнің кең тізбесін жеткізушілері болып табылады – бұл жабдықтар, оның қосалқы бөлшектері, жоғары технологиялық тауарлар, электроника және тағы басқалары.
«Дегенмен қалыптасқан геосаяси жағдай әлемдік саудадағы барлық жеткізу тізбегін бұзғанын атап өткен жөн. Тауарлардың барлық дерлік топтарының бағасы күрт өзгеріске ұшырады. Қазақстан үшін бұл жағдай өте маңызды, өйткені ЕО елдерінен импорттың басым бөлігі Қазақстанға Ресей арқылы транзитпен келіп түседі. Сондай-ақ, Ресейдің өзі өз тауарларын әкетуге шектеулер енгізуде, бұл тауарлар біздің экономикамыз үшін де қажет», - дейді ол.
Қазақстан тауарлардың экспорты мен импортының баламалы жеткізу жолдарын белсенді дамытуда. Қазіргі жағдайда Каспий теңізі, Әзірбайжан, Грузия, Түркия арқылы өтетін Транскаспий бағыты ерекше маңызға ие болды.
«Транскаспий халықаралық көлік бағыты маңызды өңіраралық сауда жолдарының біріне айналуда. Бұл көлік артериясын пайдалану теміржол жылжымалы құрамын пайдалану тиімділігін арттыруға және Каспий маңы мемлекеттерінің өткізу қабілетін арттыруға ықпал етеді. Сондай-ақ Еуропа мен Қытай арасындағы жүктерді жеткізу уақытын үш есе қысқартуға мүмкіндік береді. Қазақстанның 2030 жылға қарай Транскаспий халықаралық көлік бағыты арқылы транзит көрсеткіштерін жылына 500 мың контейнерге дейін жеткізудің ұзақ мерзімді жоспарлары бар. Бұл бағыттың дамуы Біріккен Ұлттар Ұйымының Орталық Азия экономикаларына арналған арнайы бағдарламасы бар және оның маңыздылығы өте жоғары», - дейді сарапшы.
Айта кетсек, Транскаспий халықаралық бағыты бойынша маршрутты дамыту мақсатында мынадай шаралар қолданылады:
Қазақстан, Әзірбайжан, Грузия, Түркия ведомстволары арасында одан әрі дамыту бойынша жұмыстар жүргізілуде. 2022-2027 жылдарға арналған «тар жерлерді» синхронды жою және орта дәлізді дамыту жөніндегі Жол картасы дайындалды. Ақтау портында контейнерлік хабтар құру және Каспий бойынша паромдар сатып алу мәселесі қарастырылуда. Автомобиль тасымалдарын дамыту және автопарк санын 2025 жылға дейін 2 есеге ұлғайту жоспарлануда.
Еске сала кетсек, 2014 жылдан бастап Қазақстан, Түрікменстан және Иранның бірлескен күш – жігерімен Солтүстік – Оңтүстік дәлізінің шығыс тармағы болып табылатын Қазақстан-Түрікменстан-Иран темір жолы жұмыс атқаруда.
ҚР Президенті Тоқаев еліміздің көліктік-логистикалық әлеуетін дамытуға жоғары мән беруде. Соңғы 15 жылда ҚР көлік инфрақұрылымына 35 миллиард доллардан астам инвестиция салды. Таяудағы 3 жыл ішінде Қазақстан 1300 шақырымнан астам темір жол салуды жоспарлап отыр. Бұл Қытай, Оңтүстік Азия, Ресей және Еуропа бағытында өткізу қабілетін арттыруға мүмкіндік береді. Қазақстан халықаралық маңызы бар көлік-логистикалық торапқа айналуға зор күш салуда.