Ардагерлер кеңесіне – он жыл

Сұхбат
30.11.2023, 11:50
Суретті түсірген Александр Жабчук
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

«Қазақстан темір жолы» ұлттық компаниясында теміржолдың өсіп-өркендеуіне, дамуына сүбелі үлесін қосып, ал бүгінде көп жылғы бейнеттерінің зейнеттерін көріп отырған зейнеткер-ардагерлердің басын біріктіретін ұйым бар. Ол Ардагер-теміржолшылардың орталық кеңесі. Бүгін біз қоғамдық бірлестік болып құрылған ұйымның тарихы, тыныс-тірлігі, атқарып отырған қызметі туралы кеңес төрағасы Болатбек Дүйсемалиевті әңгімеге тарттық.  

– Болатбек Бекеуұлы, әңгімемізді Ардагер-теміржолшылар орталық кеңесінің он жылдығын атап өткелі отыр екенсіздер, сала зейнеткерлерінің басын қосатын ұйым өз жұмысын қай бағытта жүргізеді?  

– Жалпы, айта кету керек, теміржолшы ардагерлердің орталық кеңесі кеңестік одақ кезінде, кешегі Алматы, Батыс, Тың теміржолдары кезінде, яғни Жол қатынастары министрлігіне қараған шақта да жұмыс істеп тұрды. Кейін еліміз егемендік алып, үш теміржол бірігіп ҚТЖ құрылған алғашқы жылдары қызметі тоқтап қалғаны рас. 2013 жылдың желтоқсан айында қайтадан құрылған Теміржолшы-ардагерлердің орталық кеңесіне биыл міне он жыл толмақ. Бастапқыда кеңестегі ардагерлер саны 50 мыңнан асып жығылатын. Қазір 47 мыңнан асады. Біз қоғамдық бірлестікпіз, жұмысымызды «ҚТЖ» ҰК» АҚ-мен және оның еңбеккерлері арасында жасалған келісімшартын негізге ала отырып жүргіземіз. Біздің міндетіміз – саналы ғұмырын теміржолға сарп еткен зейнеткерлердің құқықтары мен мүдделеріне қызмет етіп, ұжымдық келісімшарттағы жеңілдіктерді пайдалануын қамтамасыз етіп, реті келсе бағыт-бағдар, кеңес беру. Ел өңірлерінде 18 аймақтық кеңесіміз жұмыс істейді. Жылына бір рет бас қосып, есеп береміз.  

– Ұлттық компания мен оның еңбек ұжымы арасында жасалған ұжымдық шарттағы зейнеткерлерге қатысты жеңілдіктерге тоқталып өтсеңіз.    

– Иә, «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ мен оның еңбек ұжымы арасындағы   ұжымдық шарттың 8-бөлімі – Компания зейнеткерлеріне арналған әлеуметтік пакет. Онда соғыс ардагерлері мен тыл еңбеккерлеріне және қарапайым зейнеткерлерге қатысты жайттар қамтылған. Атап айтқанда, Жеңіс күнін тойлау қарсаңында Ұлы Отан соғысына, Қатынас жолдары халық комиссариаттарының арнайы құрылымдарына қатысушы болып табылатын зейнеткерлерге 30 АЕК мөлшерінде материалдық көмек, сондай-ақ Компанияда есепте тұрған ҰОС ардагерлеріне айына 50 кВт есебінен тұтынылған электр энергиясы мөлшерінде ай сайын материалдық көмек көрсету қарастырылған. Сонымен қатар теміржол көлігіндегі еңбек өтілі кем дегенде 25 жыл зейнеткерлерге, сондай-ақ жұмыс өтіліне қарамай, өндірістік жарақаттану оқиғалары бойынша 1 және 2-топтағы мүгедектіктің белгіленуіне байланысты жұмыстан шыққан зейнеткерлерге, олар 70, 80, 90 және 100 жасқа толған кезде 7 АЕК мөлшерінде бір жолғы материалдық көмек көрсетіледі. Одан басқа да «Құрметті теміржолшы» белгісімен марапатталғандарға, басқа да  зейнеткерлерге Компанияның бөлінген бюджеті шеңберінде жиырма төрт айда бір рет тіс протездеуге кеткен шығындары,  теміржол көлігімен жылында бір рет бару-келу шығындары өтеледі. Үш жылда бір рет сауықтыру орындарына жолдама беріледі, тағысын тағы...

– Ардагерлер кеңесіне зейнетке шыққан барлық теміржолшылар мүше бола алады ма? Әлде оның өзіндік реті, тәртібі бар ма?

2010 жылдың 19 мамырында «ҚТЖ» ҰК» АҚ  Басқармасының шешімімен бекітілген Жұмыс істемейтін зейнеткерлер мен оларға теңестірілген тұлғаларды есепке қою тәртібі туралы ереже бар. Осы ережеге байланысты Ардагер-теміржолшылар кеңесіне теміржол көлігіндегі еңбек өтілі 10 жылдан кем емес және зейнетақы жасына Ұлттық компаниядан шыққан тұлғалар, сонымен қатар Қазақстанға қоныс аударған ТМД елдерінің теміржол көлігінде жұмыс істеп, зейнеткерлікке шыққан және еңбек өтілі 10 жылдан кем емес тұлғалар, сондай-ақ денсаулық жағдайына немесе жарақат алуына байланысты 1-ші және 2-ші топ мүгедектігі тағайындалуына байланысты жұмыстан босатылған Компания қызметкерлері мүше бола алады.  

– Әңгімеңізге рахмет...

 

Жаңалықтар
25.07.2025
Теміржолшылар өткелдерде рейд жүргізуде
Жүк тасымалы
25.07.2025
Тариф өсімі: кімге тиімді, кімге тиімсіз?
Инфрақұрылым
25.07.2025
Шымкенттегі теміржол өткелінде төрт жолақты көпір құрылысы қарқын алды
Аймақтар
25.07.2025
Жұмыла көтерген жүк жеңіл
Аймақтар
25.07.2025
Ұлы Абайдың ізімен...
Спорт
25.07.2025
ЦЖС командасы шағын футбол турнирінің жеңімпазы атанды
Жаңалықтар / Мұрағат
25.07.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №56 25 шілде 2025 жыл
ҚТЖ келбеті
24.07.2025
Астанада локомотив бригадалары арасында байқау өтті
Аймақтар
24.07.2025
Семей жол дистанциясында еңбек жағдайы жақсаруда
Қауіпсіздік
24.07.2025
Балалар қауіпсіздігі бәрінен маңызды
Жолаушылар тасымалы
24.07.2025
«Астана-Павлодар» қала маңы электр пойызының қозғалыс кестесі жаңартылды
Қауіпсіздік
24.07.2025
Машинист дер кезінде әрекет етіп, жолдағы әйелді аман алып қалды
Әлеумет
23.07.2025
Жаз қызығы жалғасуда
Әлеумет
23.07.2025
Медициналық пойыз Қостанай ауылдарына қызмет көрсетіп жатыр
Әлемде
23.07.2025
Орталық Азия Ауғанстанды үнді мұхитына шығатын дәліз ретінде көреді
Жүк тасымалы
23.07.2025
Орта дәліз: Қытай, Қазақстан және Әзербайжан ынтымақтастығы күшейе түсті
Әлемде
23.07.2025
Ұлыбританияда Stadler 99 сериялы жаңа локомотиві таныстырылды
Жаңалықтар
23.07.2025
ҚТЖ бөгде адамдардың темір жолға шығуының алдын алуда
Жүк тасымалы
22.07.2025
Шаньси провинциясынан алғашқы контейнерлік пойыз Орта дәлізбен Әзірбайжанға жөнелтілді
Жаңалықтар
22.07.2025
ҚТЖ-да Қазақстан мен Грузия логистика мәселелерін талқылады