Парасат биігіндегі тұлға

ҚТЖ келбеті
11.10.2022, 09:43

Батыс Қазақстан темір жолының дамуына орасан зор үлес қосқан Амангелді Селбаевтың есімі теміржолшы қауымға жақсы таныс. 15 қазанда 80 жасқа толғалы отырған ардагер теміржолшы туралы аз-кем естелігімізбен бөліскенді жөн көрдік.

...Амангелді Селбайұлы туралы айтқанда, ең алдымен ол кісінің азаматтық келбетін сөз еткен болар едім. Көшбасшы болу қабілеті оған жаратылысынан туа бітті дарыған қасиеттей әсер қалдырады. Бір сөзді екінші рет қайталамайтын, әр сөзін орнымен, терең дәлдікпен пайдаланатын, еш уақытта тақырыптан ауытқымайтын, тапсырманы жүйелі және тиянақты беретін қабілеті мені әрдайым таң қалдыратын. Сөзі мен ісінен шашау шықпай, үйлесіп қабысып жататын. Шешімді жедел түрде қабылдайтын, болатын істі болады деп, болмайтын істі болмайды деп кесіп айтатын. Станцияларда өтетін тораптық жиын, тіпті селекторлық кеңестің өзін қырық бес минут, әрі кеткенде бір сағаттан асырмайтын. Сол азғантай уақытта қыруар мәселелер шешімін тауып, қанша тапсырма жүктеліп жататын...  

Көптеген басшылардың қолынан келе бермейтін және бір қасиеті – қарауындағы мекеме басшылары есеп бергенде, баяндама жасағанда зер салып мұқият тыңдайтын. Жұмыста кемшілік жібергендерге жер-жебіріне жетіп дөрекі ұрсу табиғатына жат, жай сөзбен-ақ еттен өткізіп, сүйекке жеткізетін. Еш уақытта адамның жеке басының ар-намысына тиетін сөз пайдаланбайды. Лексиконында бейәдеп, балағат сөз деген болмайтын. Ұнатпаған адамының соңынан шырақ алып түсіп, сені жұмыстан қуам, қырам да жоям деген пендешіліктен жоғары болды. Тіпті жауапкершілікке тартылған теміржолшыларды, құқық қорғау органдары соңына түскен кейбір мекеме басшыларын барлық беделін салып қорғап қалғанына талай куә болдық. «Ол ең алдымен теміржолшы, саланы жақсы біледі, жұмысына жауапты деп» кейбір адамдардың анау-мынау «еркелігіне» көз жұма қарағанын да көрдік. Қысқасы, азаматтық қасиеті жоғары, басшылық мәдениеті биік, тұла бойынан парасаттылық тұнып тұрған үлкен жүректі азамат Батыс темір жолының атасы атануы бекер емес.  

Мен үшін Әбекеңмен бірге жұмыс істеген жылдар үлкен тәрбие мектебі болды. Ол іскерлігіне қоса психолог та еді, адамның мінез-құлқы мен пиғылын, кімнің кім екенін айыра білетін ғажап қасиеті болды. НОД-тың тоқсандық тексеру комиссиясы шықты дегеннен бастап желі бойындағы біздер Әбекеңді ерекше бір ықыласпен күтетінбіз. Опорныйдан бастап, Бейнеу, Сайөтес, Шетпе, Маңғышлақ, Өзен станцияларын аралағанда қасына еріп жүріп, еш уақытта ешкімді жалықтырмайтын, шаршатпайтын әңгімесін тыңдап, тәрбиесін көріп, ғажап бір рухани азық алғандай болушы едік. Әбекең станцияларға келісімен жұмысты ең бірінші мектептер мен балабақшаларды аралаудан бастап, тұрмыс жағдайлары төмен отбасылардың балаларына мейлінше көмек көрсетуге нұсқаулар беріп, мүмкіндігі аз мектеп түлектеріне сабақ үлгеріміне қарай арнаулы орта, жоғары оқу орындарына жолдама беріп, кейін оларды алдырып, қызметке тартып, әкелік қамқорлық жасағанына да куәміз.  

Егер Әбекеңнің басшылығы жылдары Гурьев темір жолында шаруашылық әдіспен салынған тұрғын үйлерді, мектеп, балабақша, аурухана мен емхана, мәдениет үйі, монша, тағы толып жатқан әлеуметтік нысандарды, оларға тартылған жылу, канализация, электр, байланыс, радиожелілерін, жолдарды бір жерге топтастырса, кішігірім қала болар еді.  

1994 жылдың күзінде Президенттің ұсынысымен Атырау облысы әкімінің бірінші орынбасары болып тағайындалған Амангелді Селбаевты жергілікті теміржолшылар қимай шығарып салды. Біздер, Маңғыстау, Бейнеу торабының мекеме басшылары кешкі пойызбен Атырауға барып арнайы қоштастық. Шын мәнінде дәл сол кездері елдегі жағдай аса қиын еді, нарықтық экономикаға көшіп жатқан өлара тұста өндірістер тұралап, жұмысшыларына жалақы төлей алмай барлық сала құлдырап, жылу мен электр энергиясы қайта-қайта өшіп, ақша жоқ, зейнетақы жоқ, халықтың берекеті әбден кетіп тұрған уақытта Әбекең сияқты ұйымдастырушылық тәжірибесі мол, шарауашылық адамының облыс басшылығында болуы керек болғанын түсіндік, десе де, көңіліміз қоңылтақсып қалғаны жасырын емес.  

Ол қызметті де үлкен абыроймен атқарып, соңынан Батыс Қазақстан темір жолының бастығы болып тағайындалып, сүйікті саласына қайта оралған Әбекең бертінге дейін теміржолдан қол үзбей, өзі өсірген ізбасарларының ақылшы ұстазы, әлі күнге кеңесшісі болып отыр. Бүгінде екеуміз де зейнеткерміз, Әбекең Атырауда, мен Астанада тұрамын, алыстан сәлем жолдап, күллі батыс теміржолшыларының ұстазы болған жанды мерейтойымен құттықтап, жүз жасаңыз дейміз.  

Игілік ҚИЛЫБАЙҰЛЫ, Құрметті теміржолшы

 

Жаңалықтар
22.07.2024
Қазақстан, Түрікменстан және Ауғанстан жаңа теміржол магистралінің құрылысын талқылады
Инфрақұрылым
22.07.2024
Күрделі жөндеу жұмыстары кезең-кезеңімен жүзеге асырылуда
Әлеумет
22.07.2024
Теміржолшылардың балалары лагерге аттанды
Спорт
22.07.2024
Қазақстан темір жолының 120 жылдығына орай Таразда спартакиада өтті
Жаңалықтар
22.07.2024
Ауғанстан, Түрікменстан және Өзбекстан делегациясы Бейнеу астық терминалының мүмкіндігімен танысты
Жолаушылар тасымалы
22.07.2024
Қаныш Сәтбаевтың 125 жылдығына арнайы безендірілген пойыз жолға шықты
Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты