Қауіпті кәсіп иесі

ҚТЖ келбеті
20.09.2024, 09:38
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Шымкент электрмен жабдықтау дистанциясының Түркістан бөлімшесі жүз шақырымдық аралықтағы электр желісінің күтімін жасайды. Түркістан қаласынан бастап Арыс іргесіндегі Қостүйін елді мекеніне дейінгі аралықта 10 станция және Темір станциясында кезекшілік пункт бар.

Электромеханик Базарбай Дүйсенбаев жиырма жылдан бері күн сайын осы учаске бойын аралайды. Жол жиегіндегі әрбір бағананың бүтіндігі мен түзулігін, жарықшақтың бар-жоғын шолып шығады. Электр желісіндегі тоқты металға өткізбей ұстап тұратын шыны изолятордың бүтіндігі мен жерге қосылатын желінің (заземление) тұтастығына да көз жеткізеді. Егер осы жылдар ішінде жүрген жолын есептесе, бірнеше жүздеген, тіпті мыңдаған шақырымды құрауы мүмкін. Жалпы, теміржол саласында оңай кәсіп жоқ, дегенмен ең қауіпті мамандықтың бірі – осы электр қызметін қамтамасыз етушілер.  

– Бағана басындағы шынылы изолятор сынған жағдайда оны ауыстыру үшін желідегі мыңдаған кВт электр қуатын толық сөндіруге тура келеді. Ал изоляцияны ауыстыруға 15-20 минут қажет. Осы аралықтағы жылжымалы құрам қозғалысы қосымша желідегі қуатпен қамтамасыз етіледі. Алайда, шынылы изоляция әп-сәтте ауыстырылғанымен, оған рұқсат алу мен сол ақау анықталған учаскені электр қуатынан ажырату және қосымша желімен пойыз қозғалысын қамтамасыз ету жұмыстарын үйлестіруге аз уақыт кетпейді. Мұның бәрі де қауіпсіздік үшін мұқият орындалуы тиіс қағидалар, – деп түсіндірді инемен құдық қазғандай қиын да күрделі кәсіп иесі Базарбай Темірқұлұлы.  

Айтуынша, дистанцияға қарасты учаскелерді жаппай шолып шығу шарасы айына бір рет жасалады. Ол кезде әрбір 7-8 шақырымға 2 адамнан бөлініп, жолдың қос қапталындағы бағаналар мен желілер зер салып тексеріліп шығады. Ақау анықталған тұсқа белгі соғылып, дереу қалпына келтіру жұмыстары ұйымдастырылады. Осылайша, шалғай аймақтардағы қалыпты әрі қауіпсіз қызметті үйлестіру амалдары ойдағыдай іске асырылып келеді. Тәжірибелі маман осыдан 3 жыл бұрынғы ерекше оқиға туралы айтып берді. 2021 жылдың наурыз айында табиғат тосын мінез танытып, ақ қардың соңы көк мұзға айналған. Сол кезде Отырабат пен Қарақоңыр аралығындағы 40 шақырымға созылған бағаналар жаппай құлап, қозғалысқа қауіп төнген. Бағана басындағы саусақтай ғана сымдар қардың мұзға айналуы салдарынан білектей болып жуандап, желі үзіліп, бағаналар бел ортасынан морт сынған. Яғни 35 миллиметрлік желілер 6,5 сантиметрге дейін жуандаған. Сол кезде салаға жауапты қызметтердің барлығы да шұғыл іске кірісіп, жедел әрекет ету нәтижесінде алдымен бірінші желі қалпына келтіріліпті.  

– Мақсат қалай да қозғалысты қамтамасыз ету болғандықтан, жанталасып жүріп бір желіні іске қостық. Алайда, оның өзі уақытша ғана еді. Содан кейін екінші желіні қалпына келтіріп, уақытша істелген жұмысты қайта нығайтып қалпына келтірдік, – деп еске алады Базарбай Темірқұлұлы сол төтенше жағдайды.  

Алайда, бас-аяғы 40 шақырымдық қос желіні қалпына келтіру жұмысы 4-5 айға созылған. Осы аралықта далалы аймақта тәулік бойы үздіксіз еңбек еткен жұмысшылар бригадасының жатар орны мен ішер асына дейін жеткізіліп беріп отырған. Жергілікті басқару органдарының мамандарымен бірлесе отырып атқарған табанды еңбектің арқасында электр желілері толық әрі сапалы қамтамасыз етілген.  

 

Жаңалықтар
15.08.2025
Гана азаматы темір жол нысанында заңсыз жұмыс істеп келген
Жүк тасымалы
15.08.2025
Қазақстан Еуразияның басты көлік торабына айналуда
ҚТЖ келбеті
15.08.2025
Ұжымға сыйлы, мамандығына адал тұлға
Әлеумет
15.08.2025
«Саламатты Қазақстан» медициналық пойызы солтүстікті аралап жүр
Жаңалықтар / Мұрағат
15.08.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №65 15 тамыз 2025 жыл
Аймақтар
14.08.2025
Вокзалда туристерге QR-код таратылды
Қауіпсіздік
14.08.2025
Апат айтып келмейді
Инфрақұрылым
14.08.2025
Жуалыда теміржол асты көпірі кеңейтіліп, жаңғыртылуда
Әлемде
14.08.2025
Қытай Тибетте тағы бір теміржол салмақ
Спорт
14.08.2025
Абай тойында теміржолшылар топ жарды
Аймақтар
13.08.2025
Төретам станциясында жүк айналымы артып келеді
Әлемде
13.08.2025
Сянлушань станциясынан Еуропа мен Орталық Азияға жаңа бағыт ашылды
Жаңалықтар
13.08.2025
Мәдени мұра ізімен: Jibek Joly туристік пойызы кезекті турға аттанады
Аймақтар
12.08.2025
Батыс Қазақстан облысында төрт теміржол вокзалы жаңғыртылады
Жүк тасымалы
12.08.2025
Достық станциясында Қытайға экспорттық жүктерді беру бойынша рекорд орнады
Цифрландыру
12.08.2025
Сандық технология – уақыт талабы
Цифрландыру
12.08.2025
Бәйгеқұм станциясында автоматтандырылған шлагбаум орнатылуда
Инфрақұрылым
12.08.2025
Тараз вокзалының қос қабаты түгел жаңарады
Жаңалықтар
12.08.2025
Теміржол тарихына саяхат
Жаңалықтар / Мұрағат
12.08.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №64 12 тамыз 2025 жыл