Тежегіш тексерудің өз тәртібі бар

ҚТЖ келбеті
13.08.2024, 09:54
Суретті түсірген автор
Нұрлыбек Досыбай

Түркістан облысы бойынша меншікті тілші

Түркістан локомотив пайдалану депосының таспа тексеру инженері Гүлзира Темірбекова бізге өз жұмысы жайлы көп мағлұмат берді. Кім білген, таспа тілін оқып-тануда локомотивтердің тежегішіне қатысты деректер де қызыққа толы дүниенің бірі екен.

– Таспа тексеруші инженерлердің қолданысында локомотивтің жылдамдық өлшеу таспасынан бөлек, тіркеу кассетасы құралы болады. Оның арнайы құрылғысы тепловоз немесе электровоздың кабинасында орналасқан. Ал машинист кассетаны станциядан шықпай тұрып тіркеуі тиіс. Яғни ол жерде маманның аты-жөнінен бөлек, пойыз нөмірі мен жылжымалы құрамдағы вагон саны, жалпы салмағы секілді маңызды деректер түгел жазылады, – деп түсіндірді инженер-маман.  

Осындай деректер жазылған қағаз бен кассетаны машинист Арыстан шығып, Түркістанға жеткенде бізге тапсырады. Ол дереу АСУ деп аталатын деректер жүйесіне тіркеледі. Кассета арнайы құрылғыға қондырылғанда, ол жердегі барлық ақпарат компьютер экранында көрінеді. Осылайша, электронды үлгідегі диаграммадан машинистің локомотивті қалай тізгіндегені анық байқалады. Бұл жердегі басты ерекшелік – деректерге қатысты сызықтардың барлығы шарт-талап, ескерту белгілерімен қоса түрлі түстермен белгіленген. Депо қызметкерлерінің айтуынша, мұнда тәулігіне 110-120 кассета өңделеді екен.

Бүгінде Арыс-Түркістан-Шиелі-Қызылорда аралығындағы жылжымалы құрамдардың қызмет сапасын қадағалауда ұстайтын мекемеде маневрлік пойыздар көп. Сондықтан да қағаз таспаға қарағанда, мұнда кассеталық таспа жиі қолданылады. Оның үстіне кассеталық таспа электронды үлгіде болғандықтан, жылдам өңделеді және ол жетілдірілген нұсқа болып табылады. Мәселен, таспада қандай жылдамдықпен келе жатқанда тежегіш басылғаны және оның неше метрге дейін басылғаны да бірден байқалады. Нұсқаулық бойынша мыңдаған тонна жүкті тіркеген локомотив станция паркінен қозғалған сәтте-ақ тежегішті бір тексеріп алу – машинистің негізгі міндеті.  

– Тежегішті тексерудің өз тәртібі бар. Негізінен жүк пойызының тежегіші тексерілер сәтте жылдамдық сағатына 50 шақырымнан аспауы тиіс. Айталық, жылжымалы құрам станциядан сағатына 45 шақырым жылдамдықпен қозғалып, тежегішті кілт басқанда жылдамдық дереу 35-ке дейін төмендесе, ол қалыпты жағдай. Ал инженерлер таспаға түскен ирек сызықтың арақашықтығын шаблон-сызғышпен өлшеу арқылы осы процестің қалай орындалғанын анықтайды. Егер әрекет талапқа сай болмай шықса, машинистен бастап оған қатысты мамандардың барлығы да жауапқа тартылады. Себеп – қауіпсіз қозғалысты ұйымдастыру шарты орындалмаған деп саналады, – дейді өз ісінің маманы Гүлзира Темірбекова.  

 

Аймақтар
31.01.2025
Оқушылар темір жолмен танысты
ҚТЖ келбеті
31.01.2025
Қырағы өткел кезекшісі жол апатының алдын алды
Аймақтар
31.01.2025
Еңбек қорғаудағы елеулі іс
Жүк тасымалы
31.01.2025
Қазақстан мен Қытай арасындағы тасымал көлемі 32 млн тоннаға жетті
Жаңалықтар / Мұрағат
31.01.2025
Қазақстан теміржолшысы газеті, №7 31 қаңтар 2025 жыл
Жаңалықтар
30.01.2025
Қазақстан мен Ресей жүк тасымалы үшін жаңа жолдар салуда
Жаңалықтар
30.01.2025
Болашақ станциясында біріккен халықаралық өткел пункті жұмысын қайта бастайды
Жаңалықтар
30.01.2025
Солтүстік — Оңтүстік бағдары талқыланды
Аймақтар
30.01.2025
Семейде 366 шақырым жол күрделі жөндеуден өтеді
Жолаушылар тасымалы
30.01.2025
Ақтөбеден Мәскеуге пойыз жүреді
Жаңалықтар
30.01.2025
Қазақстан мен Пәкістан темір жол қатынасын дамытпақ
Аймақтар
30.01.2025
Электровоз жабдықтарын тарту етті
ҚТЖ келбеті
30.01.2025
Пойыздың «Қара жәшігі»
Жаңалықтар
29.01.2025
Көлік тораптарын дамытуға назар аударылады
Жаңалықтар
29.01.2025
ҚТЖ Балқаш – Мойынты учаскесінде екінші жол бойынша пойыздар қозғалысын ашты
Жаңалықтар
29.01.2025
2024 жылы өрттің алдын алу шараларына көп көңіл бөлінді
Жолаушылар тасымалы
29.01.2025
Наурыздан бастап пойыз билеттері қымбаттайды
Әлемде
29.01.2025
Иран мен Әзербайжан «Солтүстік – Оңтүстік» халықаралық көлік дәлізі бойынша ынтымақтастықты нығайтуда
Әлемде
29.01.2025
Қытай теміржол желісін кеңейтуде
Жаңалықтар
28.01.2025
Президент: Қазақстан арқылы өтетін темір жол дәлізін дамыту жұмысын тездету қажет