Қағазсыз технология: тиімділігі талас тудырмайды

Цифрландыру
07.08.2020, 10:28
Сұлугүл Бакесова

«Қазақстан теміржолшысы» газетінің тілшісі

Соңғы жылдары жүк тасымалы саласында цифрлық жүйе қарқын алды. Жүк тасымалын рәсімдеу процесін оңай және тиімді еткен цифрлық темір жолдың маңызды жобаларының бірі – «Шарттық және коммерциялық жұмыс» (АСУ ДКР) автоматтандырылған басқару жүйесінің барлық компоненті бүгінде «ҚТЖ-Жүк тасымалы» АҚ-на толықтай енгізіліп, еліміздің барлық 456 станциясын қамтып отыр.

Қазір жүйеде 37 мың клиент жұмыс істесе, жүк тасымалын ұйымдастырушы ұлттық оператор тарапынан 7000 астам қызметкер жұмылдырылған. Осы арада атап өтерлігі, АСУ ДКР жүйесінде «ҚТЖ-Жүк тасымалы» АҚ-ның Жоспарларды, кірістер мен тасымалдарды қалыптастыру департаментімен, МЕСПЛАН, Ақтау-порт (оның ішінде терминалдар) және вагондар операторы «KTZ Express» АҚ-мен өтінімдерді келісу жүзеге асырылды.

Осыдан-ақ, сандық темір жол ұлттық тасымалдаушыға да, жүк жөнелтушілерге де, жүк алушыларға да тиімді екенін көреміз. Өйткені, тараптар қағазсыз құжат айналымын енгізу, жүк жөнелтушінің жүк құжаттарын тәулік бойғы режимде үйден шықпай рәсімдеу мүмкіндігі, Интернет бойынша жүкқұжат алу және жүкті станция дан станцияға дейін бақылау мүмкіндігіне ие болып отыр. АСУ ДКР-дың енгізілуі клиенттермен жұмыс процесін анағұрлым жеңілдетуге және жұмыс уақытын оңтайландыруға ықпал еткенін айтар едік.

Сөзіміз дәйекті болу үшін сандарды сөйлетсек. Сонымен, жоспарлау процесі республикаішілік жөнелтілімдерде 11 сағаттан 5 минутқа дейін, ал экспорттық жөнелтілімдерде 2 күннен 1 сағатқа дейін, сондай-ақ қайта бағыттау процесі 2 күннен 1 сағатқа дейін қысқарғанын айтар едік.

Сонымен қатар, ГУ-12 (айлық жоспарлау), ГУ-11 (он күндік жоспарлау) электрондық өтінімдерін ресімдей отырып, АСУ ДКР арқылы «ҚТЖ-Жүк тасымалы» АҚ барлық бөлімшелері бойынша тиеуді жоспарлау және жүйеде автоматты түрде қалыптастырылған күнтізбелік жоспарларды түзету тегін жүзеге асырылады.

Осылайша, бүгінгі күні барлық өтінімдер аталған жүйе арқылы өтеді. Қазір «ҚТЖ» ҰК» АҚ республикаішілік және экспорттық қатынастарда қағазсыз технологияны пайдалана отырып, тасымалдау құжаттарын рәсімдеу бойынша жұмыстар жүргізіп отыр.

2019 жылдың 11 наурызындағы ЦЗ-1 жеделхатына сәйкес барлық жүк станцияларында АСУ ДКР-да республикаішілік қатынаста «Қазтеміртранс» АҚ меншігіндегі барлық бос вагондарға электронды тасымалдау құжаттарын рәсімдеу басталды. Ал дәл қазіргі сәтте, барлық жүк жөнелтушілермен және жүк қабылдап алушылармен электрондық тасымалдау құжатын рәсімдеу барысында қағазсыз технологияны пайдалану туралы шарттар жасасу бойынша шаруалар атқарылуда. Егер 2019 жылдың 18 ақпаны мен 2020 жылдың 20 шілдесі аралығын алып қарар болсақ, шамамен 12 000 шарт жасалған.

Өткен жылдың 11 наурызынан бүгінгі күнге дейін электрондық тасымалдардың кредиттелуі мен ортатәуліктік рәсімделуі тасымалдау құжаттарының жалпы санының 99% құраған. 2019 жылдың 22 мамырынан бастап «ҚТЖЖүк тасымалы» АҚ барлық станциялары бойынша жүк номенклатурасына сәйкес күзетпен жүретін жүк тиелген вагондарға, ал 2019 жылдың қазан айынан бастап қауіпті жүк тиелген және жолсеріктері бар вагондарға тасымалдау құжаттарын ресімдеудің қағазсыз технологиясы енгізілді. Сонымен қатар бұл технологияны көрші елдерге жөнелтілетін вагондарға да пайдалану мақсат етілген болатын. Мәселен, Ресей Федерациясының белгіленген станциясына жүретін вагондарға арналған тасымалдау құжаттарын ресімдеудің қағазсыз технологиясын енгізу мақсатында – Ресей темір жолдарымен белгіленген мемлекетаралық түйісу пункттері арқылы қағазсыз технология бойынша тасымалдауды келісу бөлігінде жұмыс жүргізілді. Сөйтіп, жүк тасымалы бөлімшелері ұсынған тізім бойынша клиенттер үшін ресейлік белгіленген станцияларға бағытталған бос және жүк тиелген вагондарға тасымалдау құжаттарын ресімдеудің қағазсыз технологиясын енгізу жұмыстары былтырғы шілде айынан бастап қарқын алғанын атар едік. 

Темір жол тарихы
21.07.2024
«Алатау» жүрдек пойызы қалай пайда болды?
Жаңалықтар
19.07.2024
Жаңа – Есіл локомотив депосының паркі жаңартылды
Жаңалықтар
19.07.2024
Мемлекеттік тілді дамыту бойынша өткен байқаудың жеңімпаздары анықталды
Станция тынысы
19.07.2024
Шағыр станциясында жүк тиеп жөнелту артып келеді
Аймақтар
19.07.2024
«Жасыл істер марафонында» Жамбыл бөлімшесі бірінші орынды жеңіп алды
Жүк тасымалы
19.07.2024
Биыл Қытайға 2 млн тоннадан астам астық экспортталмақ
Сұхбат
19.07.2024
Барлық сын-тегеурінге төтеп бердік
Инфрақұрылым
19.07.2024
11 мың шақырым теміржол жөндеуден өтеді
Жаңалықтар / Мұрағат
19.07.2024
«Қазақстан теміржолшысы» газеті, №59 19 шілде 2024 жыл
Қауіпсіздік
18.07.2024
Темір жолдағы химиялық апаттарды жою бойынша оқу-жаттығу өтті
Әлеумет
18.07.2024
50 бала лагерьге аттанды
Қауіпсіздік
18.07.2024
Жанып келе жатқан жолаушылар пойызы сөндірілді
ҚТЖ келбеті
18.07.2024
Велосаяхатшы сапарға шықты
Жүк тасымалы
18.07.2024
Қазақстанда теміржол көлігімен тасымалданатын шикізаттық емес экспорт көлемі артты
Жаңалықтар
18.07.2024
Биыл темір жол арқылы 757 мың тонна астық жөнелтілді
Инфрақұрылым
18.07.2024
Елімізде 2030 жылға дейін 180-нен астам теміржол станциясы жаңғыртылады
ҚТЖ келбеті
17.07.2024
Жаңақорғаннан – Түркісібке дейін...
Жүк тасымалы
17.07.2024
ТХКБ арқылы Қытай мен Еуропа арасындағы контейнерлік тасымал көлемі 12,8%-ға өсті
Жаңалықтар
17.07.2024
Үкімет Wabtec компаниясымен «жасыл» локомотивтер шығару жоспарын талқылады
Жолаушылар тасымалы
17.07.2024
Вокзалдарда «Күту парағы» қызметі бойынша кеңестер өткізіледі